Societat

“Fes un pensament” per mantenir netes les muntanyes de la Val d’Aran

“Fes un pensament” per mantenir netes les muntanyes de la Val d’Aran

 El Conselh Generau d’Aran, juntament amb l’Ajuntament de Vielha e Mijaran, i les associacions Aran pera Natura i Nomad Reels, ha organitzat, amb motiu del Dia Mundial del Reciclatge, la campanya “Fes un pensament”. A través d’aquesta campanya, que té lloc des d’avui 17 de maig fins al diumenge 23, les persones que participin podran aprofitar les sortides esportives a la muntanya per a recollir les escombraries que es trobin en el trajecte.

“L’objectiu d’aquesta campanya és, entre tots i totes, mantenir les nostres muntanyes i camins nets i lliures d’escombraries”, explicava el conseller de Territori, Paisatge i Gestió Ambiental, Oriol Sala, afegint que: “és important cuidar el nostre patrimoni natural, els nostres paisatges, i pensem que actes com aquest poden ajudar a conscienciar a la societat sobre la importància de no tirar escombraries en els espais naturals”.

En aquest sentit, el conseller Sala afirmava que: “enguany, a causa de la COVID-19 no podrem organitzar un acte multitudinari, però convidem a les persones interessades a participar de manera individual o en grups de màxim 6 persones, respectant sempre les mesures establertes per les autoritats sanitàries” i ha recordat “que els participants utilitzin guants per a la recollida per motius de seguretat i que reciclin els residus recollits en la mesura que sigui possible”.

Les persones que vulguin participar en la campanya “Fes un pensament” es poden inscriure mitjançant l’email [email protected] o trucant al teléfon 973 64 18 01. A més, s’ha obert un repte per a recollir 2.000 residus en l’app global de neteja ambiental Litterati. Per a participar en el repte #HèUnPensament de Litterati, només és necessari instal·lar aquesta app, afegir el codi 780132 i fer fotos dels residus recollits per a aconseguir el resultat.

El dissabte 22 de maig a les 19 hores, s’ha organitzat també la projecció del documental Everest Green amb la intervenció del seu director a la Sala Era Audiovisuau de Vielha. Aquest documental mostra els devastadors efectes mediambientals que ha tingut l’activitat humana a l’Everest, on s’acumulen tones d’escombraries.

Als participants inscrits es els atorgarà un petit detall, que podran recollir en les parades situades als porxos dels Ajuntaments de Vielha i Les i a l’Oficina de Turisme del dia 23 de maig de 10.00 a 14.00 hores.

Tots els participants que vulguin compartir les seves fotos, podran etiquetar al Conselh Generau d’Aran i afegir l’etiqueta #HèUnPensament

TerritoriVielha e Mijaran · Val d'Aran
Més notícies de Vielha e Mijaran →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi
Societat

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Un sistema d'intel·ligència artificial servirà per controlar la població d'ossos al Pirineu
Societat

Un sistema d’intel·ligència artificial servirà per controlar la població d’ossos al Pirineu

Redacció · 17 juny 2026
Prop de 350 persones participen als 11 tallers científics ‘IRBLleida en ruta’
Societat

Prop de 350 persones participen als 11 tallers científics ‘IRBLleida en ruta’

Redacció · 13 oct. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.