Societat

França recomana a Andorra que despenalitzi l’avortament

França recomana a Andorra que despenalitzi l'avortament

La despenalització de l’avortament a Andorra ha estat present en la 36a sessió de l’examen periòdic universal (EPU) del Consell de Drets Humans de l’ONU, duta a terme aquest dijous. Així, en el marc de les intervencions de diversos estats, on han formulat preguntes i recomanacions al Principat, França i altres països europeus han demanat que s’avanci en la legalització de la interrupció voluntària de l’embaràs. A més, des de Països Baixos també s’han referit a la situació de la presidenta de l’entitat feminista Stop Violències, Vanessa Mendoza Cortés, denunciada a fiscalia per part del govern andorrà. Sobre aquesta qüestió, la ministra andorrana d’Afers Exteriors, Maria Ubach, ha assegurat que l’executiu no ha intentat intimidar-la. 
En la presentació del tercer informe d’Andorra, que s’ha fet per via telemàtica, Ubach ha centrat la seva intervenció en els mecanismes adoptats pel govern del Principat en matèria de protecció dels drets humans dels grups més vulnerables durant la pandèmia de la covid-19. També ha parlat dels avenços en aquest àmbit en els darrers quatre anys, en particular pel que fa al pla nacional de la infància i l’adolescència; la creació del servei d’atenció integral a la dona i la integració de les persones amb discapacitats tant en l’àmbit escolar com laboral. 

Gran part dels estats participants han felicitat Andorra pels progressos fets en l’àmbit dels drets humans, destacant la implementació del pla estratègic nacional per a la posada en marxa de l’Agenda 2030 al país; la ratificació del conveni de la Unesco sobre no discriminació en l’àmbit educatiu; la llei d’igualtat de tracte i no discriminació i la inclusió de les persones amb discapacitats. Cal destacar que la majoria de les recomanacions incideixen en la necessitat d’adherir-se a diversos convenis de les Nacions Unides per garantir la igualtat salarial entre homes i dones.

L’EPU és un procediment de supervisió periòdica de la situació dels drets humans de cada estat membre de les Nacions Unides, especialment dissenyat per sotmetre’ls a una avaluació transparent en matèria de drets humans. Té lloc per cicles de quatre anys en el marc del Consell de Drets Humans i consisteix en la presentació de cada estat de les polítiques implementades en matèria de drets humans.
 

TerritoriVielha e Mijaran · Val d'Aran
Més notícies de Vielha e Mijaran →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi
Societat

El túnel de Vielha (N-230) tancarà la nit del 27 d’octubre per un simulacre d’incendi

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Un sistema d'intel·ligència artificial servirà per controlar la població d'ossos al Pirineu
Societat

Un sistema d’intel·ligència artificial servirà per controlar la població d’ossos al Pirineu

Redacció · 17 juny 2026
Prop de 350 persones participen als 11 tallers científics ‘IRBLleida en ruta’
Societat

Prop de 350 persones participen als 11 tallers científics ‘IRBLleida en ruta’

Redacció · 13 oct. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.