Societat

Gabriel Rufián encapçalarà la 23a Setmana de la Comunicació de la UdL

Gabriel Rufián encapçalarà la 23a Setmana de la Comunicació de la UdL

La Universitat de Lleida celebrarà del 20 al 22 d’abril la 23a Setmana de la Comunicació, centrada en l’evolució del mitjà televisiu fins a l’actual ecosistema digital, marcat per les xarxes socials i els continguts de format curt.

Organitzada per l’alumnat de tercer curs del Grau en Periodisme i Comunicació Audiovisual, la iniciativa analitza els canvis en els hàbits de consum audiovisual, des de la televisió tradicional fins als dispositius mòbils i les plataformes digitals, coincidint amb el centenari de la televisió i els deu anys de TikTok.

La trobada s’iniciarà dilluns 20 d’abril a la tarda amb la intervenció del diputat i portaveu del grup republicà al Congrés, Gabriel Rufián, que abordarà l’actualitat política i comunicativa i la seua presència a les xarxes socials. Tot seguit, hi participarà la periodista Laura Fa, que tractarà l’evolució de la premsa rosa. Fa és coautora, amb Lorena Vázquez, del pòdcast Mamarazzis i col·laboradora en diversos mitjans televisius i radiofònics.

La jornada de dimarts tindrà com a protagonistes Laura Grau i José Sanchis. Grau, comunicadora i creadora de contingut digital en català amb presència a les xarxes, reflexionarà sobre els reptes de la comunicació a Internet. Col·laboradora d’Els experts d’iCAT, va ser guardonada l’any passat amb el premi Sonor a la millor podcaster. Per la seua banda, el periodista esportiu José Sanchis, especialitzat en retransmissions televisives d’esdeveniments futbolístics com la Lliga, la Champions League o les Copes del Món, centrarà la seua intervenció en les noves narratives i formats comunicatius.

Dimecres 22 serà el torn de la periodista Samanta Villar, coneguda per l’espai televisiu 21 días que oferirà la xerrada Explicar la realitat sense filtres després d’haver suspès la seua visita l’any passat a causa de l’apagada general. La cloenda anirà a càrrec del productor televisiu i escriptor Toni Soler, que repassarà els 20 anys al capdavant del programa Polònia.

Totes les ponències tindran lloc a la Sala d’Actes del Rectorat i es podran seguir posteriorment als canals digitals de la Setmana de la Comunicació.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.