Societat

⏯️ Guissona enviarà a Ucraïna un camió carregat amb material recollit arreu de Ponent

⏯️ Guissona enviarà a Ucraïna un camió carregat amb material recollit arreu de Ponent

Guissona enviarà a Ucraïna previsiblement aquest dijous a la nit un camió carregat amb material solidari que s’ha recollit a diferents punts de les comarques de Ponent. És la primera gran acció que ha impulsat la comunitat ucraïnesa del municipi conjuntament amb l’Ajuntament mentre s’està treballant amb Càrites i Open Arms per enviar properament un avió també carregat amb material i que després tornaria amb 200 refugiats. En aquest sentit, l’alcalde Jaume Ars ha explicat que al poble ja hi ha una desena de refugiats que han escapat de la guerra i que la previsió és que n’arribin més d’una vuitantena en els propers dies. De moment s’habilitarà la biblioteca per fer activitats adreçades als nens refugiats.

El camió sortirà de Guissona quan tot el material que s’envia estigui inventariat i es disposi de tots els permisos per tal que no sorgeixi cap imprevist durant el trajecte i quedi immobilitzat per alguna autoritat duanera. Un dels ucraïnesos que participa en l’operatiu és Víctor Stasiv, que porta més de 20 anys a Guissona i té molta família al seu país. Viuen a la zona de la frontera amb Polònia i és en aquesta província on s’enviarà el material per tal de ser repartit a diferents punts d’Ucraïna. D’aquesta manera es volen assegurar que es pugui distribuir, ja que en aquest punt Rússia encara no hi ha dut a terme atacs importants.

L’alcalde de Guissona ha explicat que estan «sorpresos» de la solidaritat del municipi però també de totes les comarques de Ponent. Ha dit que l’estan trucant de molts municipis per enviar-li material i coordinar els enviaments cap a Ucraïna. Ars ha remarcat que no volen passar davant de ningú ni ser «els superherois» d’aquesta ajuda humanitària però ha dit que ara cal rapidesa i per això intenten fer de «pal de paller i facilitar-ho tot».

Guissona constituirà dijous una Comissió d’Acollida amb diferents agents del municipi com els serveis socials, les escoles o la companyia bonÀrea. La previsió es que es reuneixi cada dos dies per decidir i establir «línies estratègiques» de treball. La setmana que ve està previst enviar més material cap a Ucraïna però en aquesta ocasió no es faria amb un camió sinó que s’utilitzarien furgonetes de la bonÀrea, ja que no tenen tants problemes de logística per fer el desplaçament.

La biblioteca per fer dinàmiques d’acollida als infants refugiats

Ars ha indicat que a Guissona ja hi ha 10 refugiats i preveuen que en vinguin més de 80. Una de les qüestions que es vol resoldre el més aviat possible és el de donar una sortida educativa als infants, ja que entre el 60 i el 70% dels que arriben són menors. L’Ajuntament ha demanat a Educació que aquests es puguin derivar a les aules d’acollida de les escoles però com que és un procés que es podria dilatar uns dies, de moment, s’habilitarà la Biblioteca Municipal per dur-hi a terme activitats. L’objectiu és que els infants tinguin un dia a dia més fàcil i puguin fer activitats lúdiques com la lectura de contes amb ucraïnès, i no estiguin tot el dia tancats a casa.

TerritoriGuissona · Segarra
Més notícies de Guissona →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

El sommelier de Guissona Jordi Martínez guanya el Sparkling Wine Master 2026

Laura Quintana · 27 oct. 2026
Cervera invertirà 277.000 euros per millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua
Societat

Cervera invertirà 277.000 euros per millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua

Vanesa Ortega · 13 oct. 2026
Guissona i Cervera estrenen una nova línia de bus amb connexions cada hora
Societat

Guissona i Cervera estrenen una nova línia de bus amb connexions cada hora

Vanesa Ortega · 7 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.