Societat

ℹ️ Obertura parcial de l’espai en obres a Prat de la Riba per facilitar la mobilitat durant les festes

ℹ️ Obertura parcial de l’espai en obres a Prat de la Riba per facilitar la mobilitat durant les festes

L’Ajuntament de Lleida obrirà parcialment al pas de vianants i vehicles l’espai afectat per la segona fase de les obres de remodelació de l’avinguda Prat de la Riba a partir d’aquest divendres, 22 de desembre, i fins al 8 de gener, per tal de facilitar la mobilitat de la ciutadania durant les festes nadalenques. 

Així, quedarà oberta gairebé tota la vorera dels nombres parells, entre Ricard Viñes i Alcalde Porqueres, que ja estarà acabada, a excepció del mobiliari urbà i els fanals. Hi haurà alguna petita zona per acabar delimitada amb tanques. 

També s’obrirà el pas de vianants que creua Prat de la Riba entre els carrers Teuleries i Onofre Cerveró i la parada d’autobús a l’inici de Prat de la Riba. 

Pel que fa als vehicles, s’obre un carril addicional per al pas en aquest mateix tram, que quedarà amb dos carrils de baixada fins a Alcalde Porqueres.  

També s’obriran al pas les cruïlles fins ara tancades al trànsit, que són les d’Onofre Cerveró, Teuleries i Llitera. En canvi, romandrà tancada i protegida amb tanques la zona del futur carril bici, que no està acabada i on no es permetrà, per tant, la circulació durant aquests dies. 

A partir del 8 de gener, es tornarà a reduir el pas de vehicles a un carril de baixada i es tancarà la cruïlla del carrer Sant Martí amb Prat de la Riba, per un període aproximat d’un mes. També es duran a terme obres en diferents punts de la mitjana de Prat de la Riba, però es mantindrà oberta tota la vorera, al marge d’afectacions puntuals pels treballs. 

L’obra es troba en un avançat estat d’execució i està previst que quedi acabada totalment a mitjans de febrer. 

El pressupost total de l’actuació és d’1.435.867,84 €. Està inclosa dins del Projecte d’implantació de baixes emissions  i actuació per a un canvi de model de ciutat – Nous eixos de vianants i transport públic a les zones de baixes emissions, dins el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, (PRTR), de l’Estat, finançat pels fons europeus #NextGenerationEU. 

Incidència semafòrica

D’altra banda, aquest dimecres, 20 de desembre, es durà a terme la desconnexió i modificació del semàfor de Prat de la Riba amb Alcalde Porqueres, en sentit descendent, per tal de poder posar en marxa els canvis previstos a partir de divendres. Les tasques es duran a terme entre les 10.00 i les 12.00 hores i la Guàrdia Urbana regularà el trànsit.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.