Societat

Inauguren la 16a edició del Saló FormaOcupa de Lleida

Inauguren la 16a edició del Saló FormaOcupa de Lleida

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha inaugurat aquest dijous el Saló FormaOcupa, que se celebra els dies 23 i 24 de febrer al pavelló 4 de Fira de Lleida. L’acte ha comptat amb l’assistència del vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert, i del diputat Paco Cerdà.

DESTAQUEM

Talarn també ha estat acompanyat del subdelegat del govern d’Espanya, a Lleida, José Crespín; el director dels ST d’Educació, Claudi Vidal; el president de la COELL, Josep Maria Gardeñes, i el president de PIMEC, Jesús Torrelles, entre d’altres.

El president de la Diputació ha destacat, durant la seva intervenció, que aquest saló ha de servir “per explicar als joves estudiants que el seu futur laboral no serà en un entorn com el que ara mateix veiem, ja que els sectors productius de Lleida estan fent un gran esforç per transformar-se i seran aquests joves, ara en formació, el motor d’aquests canvis cap a un sistema econòmic més dinàmic i altament digitalitzat”. 

Talarn ha recordat que la Diputació, a través del Patronat de Promoció Econòmica, està present al saló amb el taller ‘Emprenem jugant’, “per estimular la creativitat i les habilitats emprenedores per a grups d’alumnes d’ESO, Batxillerat i cicles formatius”, i que FormaOcupa “donarà a conèixer les experiències formatives i l’oferta acadèmica en Formació Professional i FP dual, el servei d’assessorament i reconeixement de competències professionals i el servei d’acreditació de competències obtingudes en la vida laboral”.

Ha finalitzat la seva intervenció afirmant que a Lleida es conrea el talent, que un informe de la COELL destaca que les empreses tecnològiques són les més atractives per al jovent, independentment de la professió que vulguin exercir, i que “després de Barcelona, les terres de Lleida són el segon territori en nombre d’empreses tecnològiques i que aquesta oferta els garanteix poder definir el seu futur professional mantenint les arrels al seu territori”.

El Saló de la Formació i l’Ocupació de Lleida s’adreça a totes les persones que necessiten decidir o reorientar el seu futur professional, millorar competències, trobar feina, impulsar la seva carrera professional o emprendre un negoci. S’hi poden trobar des de tallers pràctics, passant per contactes amb empreses, orientació acadèmica i ocupacional, oportunitats laborals, o formació per a la millora professional. Un total de 60 empreses i entitats estan presents en l’esdeveniment.

Després de l’acte d’inauguració, la comitiva ha visitat els diferents estands de la fira.

L’edició 2023 de la Fira FormaOcupa està organitzada per l’Ajuntament de Lleida, a través de l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i Fira de Lleida, amb el  suport de la Cambra de Comerç de Lleida, Coell, el Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Pimec, el Servei d’Ocupació de Catalunya i  els sindicats Comissions Obreres i UGT.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.