Cultura

Infants de Camarasa participen en un mural amb l’artista Foxy

Infants de Camarasa participen en un mural amb l’artista Foxy

Els nens i joves de Camarasa participaran durant tres divendres consecutius (23 i 30 de juliol i 6 d’agost) en la confecció d’un mural, orientats per l’artista Foxy, en el marc de la iniciativa ‘Territori Artemisa’, que vol vincular la memòria històrica, el paisatge, la natura i la creativitat. En aquesta ocasió, els més joves de Camarasa realitzaran tres tallers (el primer ha tingut lloc aquest matí), on estimularan la seva creativitat mentre es revisen els clixés més bàsics de gènere, ajudant-se de la teoria de la Gestalt.

En aquests tallers, cada persona executarà una obra plàstica sobre ceràmica. La peça formarà part d’un mosaic, que es compondrà entre tots els usuaris dels tallers, guiats per l’artista Foxy. Aquesta manera d’interpretar l’’street art’, en la qual es genera art com a col·lectiu, atorga un valor de comunitat i respecte a l’obra, ja que cal parar a pensar respectant la part individual de cada persona, i s’han de gestionar acords per potenciar l’obra artística de la millor manera possible per aconseguir així la millor modulació i resultat òptim artísticament parlant.  Aquestes peces de ceràmica faran una fusió entre les tècniques clàssiques i les modernes, ja que els participants aplicaran els pigments d’una manera més moderna a través de l’ús de sprays ‘montana water based’ i tintes específicament creades per l’ús del grafiti.

Posteriorment, es realitzarà una instal·lació fixa a Camarasa, on es podrà veure l’obra col·lectiva de forma permanent, generant així un patrimoni artístic per als habitants de la població. Aquests tallers es realitzaran dins del marc del projecte ‘Territori Artemisa’ en el casal d’estiu de Camarasa els divendres 23 i 30 de juliol de 9 a 11 del matí. Per concloure els tallers, el dia 6 d’agost es realitzarà un taller de tècnica lliure amb sprays de pintura montana water based a la piscina del municipi, on s’actuarà sobre uns mòduls de cartó que conformaran una paret, on el jovent del poble podrà experimentar el grafiti de primera mà en un ambient distès i festiu.

Sobre ‘Territori Artemisa’

Impulsat per l’Ajuntament, amb Elizabet Lizaso i Cantón com a alcaldessa i Marc Mascort i Boix, responsable de l’Àrea de Cultura de l’empresa Montana Colors, patrocinadora de l’esdeveniment, amb la coordinació del gestor cultural Carles Hernàndez Camison, el projecte ‘Territori Artemisa’ és una aposta artística que té com a elements comuns la cultura, l’art, la creativitat, la natura, la memòria i la feminitat i que pren la forma, ja no tant d’un festival, o d’unes jornades a l’ús, sinó com d’una actitud es tractés, com d’una pinzellada vital, un segell de qualitat i de compromís, que posa en valor el preciós i savi entorn natural, humà i històric de les terres de Camarasa.

Territori Artemisa recull el testimoni i al mateix temps contextualitza, tot donant-hi continuïtat i prenent el relleu de les intervencions d’art públic realitzades al municipi amb anterioritat, obres de les artistes Lily Brick (“La Dama de l’Orquídia”. Sant Llorenç de Montgai, 2020), i Maga (“Santa Jordina”. Carrer de la Bàscula, Camarasa, 2019).

El projecte compta amb el patrocini de l’empresa Montana Colors i el desenvolupament de la imatge gràfica el porta a terme el director d’art, il·lustrador i dissenyador Ricard Sans i Llauradó www.ricardsans.com
 
Programació

  • 23 i 30 de juliol i 6 d’agost: Realització d’un taller mural per a nens i adolescents amb l’artista Foxy.
  • 16 i 17 de setembre: Realització d’un taller mural pels alumnes de l’escola de Camarasa per part de l’artista Llukutter.
  •  Del 26 al 30 de setembre: Execució del mural per part de l’artista Roc Blackblock.
TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.