Jordi Jové, de ‘feina’ a Pequín

J.B.
Publicat: 
30-08-2019
Actualitzat: 30-08-2019 9:09
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Jordi Jové, de ‘feina’ a Pequín

L’artista lleidatà Jordi Jové (Seròs, 1961) s’ha mudat aquest mes d’agost a Pequín. No es tracta d’un canvi permanent sinó d’una estada temporal. Al costat de la seua parella, la fotògrafa barcelonina d’arrels ribagorçanes Espe Pons (1973), ha estat elegit per participar en una residència creativa al prestigiós Three Shadows Photography Art Centre de la capital xinesa, en el marc d’un projecte comissariat per Susana Sanz. “És una doctora en art xinès contemporani que vam conèixer fa quatre anys i que ha posat en marxa un intercanvi entre la cultura espanyola i la d’aquest gran país oriental”, va explicar Jové.

“L’estiu de l’any passat va seleccionar dos fotògrafs de les Balears i en aquesta ocasió ha proposat dos catalans”, va afegir el creador lleidatà, que fa quatre anys ja va protagonitzar amb Espe Pons una exposició de pintura i fotografia en una galeria de Xangai. Per a aquesta estada a Pequín, tots dos compten amb patrocinadors privats, entre els quals la botiga barcelonina de fotografia Casanova, i podrien rebre també el suport de l’Institut Ramon Llull.

Jordi Jové i Espe Pons convertiran l’experiència a Pequín en un fotollibre i una exposició

Durant l’estada al Three Shadows pequinès, que finalitzarà aquest cap de setmana vinent, Jové va assenyalar que ha portat a terme “un treball de reflexió sobre el mitjà fotogràfic i els mecanismes i artefactes d’obtenció d’imatges, com la cambra pinhole o estenopeica”, que consisteix a tapar el forat de la càmera on encasta la lent i fer-li un petit orifici perquè hi passi la llum.

Jové, que va iniciar la seua trajectòria artística com a pintor i que és professor de dibuix en un institut a Viladecans, reflexiona i debat també sobre les disciplines del dibuix i la fotografia. Per la seua banda, el projecte d’Espe Pons segueix la línia dels seus últims treballs fotogràfics, protagonitzats pel paisatge entès com un territori en el qual l’ésser humà desenvolupa la seua existència.

A més, la parella també ha aprofitat aquestes setmanes a Pequín per elaborar un treball fotogràfic conjunt, en blanc i negre, mig format i analògic, fruit de la seua experiència diària a la capital del gegant asiàtic i que volen convertir en fotollibre i en exposició.

Comparteix

També t'interessarà