Cultura

Jordi Pàmias i Jordi Caselles reben els primers premis Rosa Fabregat

Jordi Pàmias i Jordi Caselles reben els primers premis Rosa Fabregat

L’escriptor i poeta Jordi Pàmias i el llibreter Jordi Caselles han estat distingits amb els primers Premis Rosa Fabregat, atorgats per la Fundació Horitzons 2050 en el marc de la tercera edició del Sant Miquel de les Lletres, que aquest dissabte ha tancat la seva programació a Lleida. Els guardons reconeixen, respectivament, una trajectòria destacada dins el món literari i la contribució a la difusió del llibre i la lectura.

L’acte de lliurament, celebrat al pati de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, ha omplert l’espai amb la presència de públic i representants del sector cultural. El president de la Fundació, Antoni Gelonch, ha recordat la figura de Rosa Fabregat, escriptora i poetessa que dona nom als premis, i ha destacat la tasca de Pàmias com a referent literari i docent vinculat a Guissona. L’autor ha recitat diversos poemes, propis i de Fabregat, en un acte que també ha reconegut la trajectòria de Jordi Caselles, responsable de la llibreria Caselles, fundada el 1914. La directora del certamen, Mertxe París, ha estat l’encarregada de glossar-ne la figura i Caselles ha agraït la distinció a la seva família i als treballadors de l’establiment.

Els premis Rosa Fabregat consten de dues categories —una adreçada a un autor o autora i una altra a un professional del sector del llibre— i s’emmarquen dins la setmana literària Sant Miquel de les Lletres, que enguany ha ofert més de 40 activitats i ha reunit uns 15.000 visitants entre la plaça de la Catedral i l’IEI.

Durant la jornada de cloenda també s’han celebrat contacontes, un vermut literari amb el periodista Xavier Grasset i Francesc Canosa, director de la revista Horitzons, i el mercat del llibre amb la participació de diverses editorials i llibreries de Lleida. Segons Gelonch, la cita ha consolidat el seu objectiu de promoure la literatura catalana i fomentar la lectura entre el públic jove, alhora que ha incorporat nous formats com el cicle de llibres i cuina. Amb aquests premis, el certamen tanca una edició marcada per l’ampliació d’activitats i la implicació del teixit cultural lleidatà.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.