Aquesta setmana s’ha iniciat les formacions d’estiu per a joves d’entre 16 i 29 anys per a facilitar-los noves oportunitats laborals en els camps del lleure, de l’esport i dels serveis escolars.
Els cursos que s’ofereixen des de LleidaJove són de monitor/a de lleure (del 30/06 al 16/07 de dilluns a divendres de 9 a 13 h i de 17 a 19 h), de monitor/a de menjador escolar (del 21/07 al 04/08 de dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 h) i de monitor/a d’esports – Superciate (del 18/09 al 29/11 dijous de 16 a 19 h a La Palma, i dissabtes de 9 a 14 h al Consell Esportiu del Segrià).
Les formacions de monitor/a de lleure i de menjador estan dinamitzades conjuntament amb la Fundació Verge Blanca, i les de monitor/a d’esports amb el Consell Esportiu del Segrià. Finalitzaran a l’octubre amb un Job Dating de lleure i d’esports per facilitar un primer contacte amb les empreses del sector i la descoberta d’oportunitats laborals.
Cada formació consta de blocs temàtics específics per cada titulació i altres formacions comunes com la sensibilització lingüística pel món associatiu i del lleure a càrrec pel Consorci per la Normalització Lingüística.
Altrament, s’ofereixen cursos no oficials de premonitor/a esportiu i de premonitor/a de lleure per a joves d’entre 15 i 17 anys, els quals introdueixen als joves la dinamització de lleure i esportiva per poder col·laborar com a ajudants dels monitors/es en activitats com els casals, campus, campaments, estades, entre d’altres. L’últim dia d’aquests cursos, els participants faran una experiència a Estiu de Petits i Estiu de Joc, on duran a terme una activitat que prèviament hauran preparat i organitzat.