Del 9 al 28 d’abril se celebra la quarta edició del Festival IMPACTE! de Cinema i Drets Humans de Catalunya, amb una programació de 40 pel·lícules, incloent 23 llargmetratges i 17 curtmetratges, que tindrà lloc a diverses localitzacions, com Barcelona (Cinemes Girona), Lleida (ScreenBox), i Reus (Centre de Lectura), a més de la difusió online a Filmin i a la web del festival.
El tema central d’aquesta edició és el Dret a la Pau, amb l’objectiu de posar de manifest la importància d’aquesta en un món marcat per conflictes com l’ocupació de Palestina i la guerra a Ucraïna. La selecció de pel·lícules aborda aquests temes, així com altres conflictes bèl·lics, la memòria històrica, la violència de gènere, l’empoderament femení, la migració, la xenofòbia, el colonialisme, i els drets laborals, entre altres.
La programació inclou obres que reflecteixen la realitat d’alguns dels conflictes més candents del món, com la situació a Palestina i Ucraïna, amb títols com ‘Guerrers de la Pau’ i ‘El documental Innocence’, així com ‘El llarg dia’, que aborda la guerra d’Ucraïna des d’una perspectiva peculiar.
A més, es destaquen pel·lícules que tracten la violència de gènere i l’empoderament femení, com ‘Sota el cel de Damasc’, així com aquelles que posen el focus en la migració, la xenofòbia i el colonialisme, com ‘La història de l’exnadadora Sarah Mardini’ i ‘Silenci sorollós’.
El festival compta amb diversos col·laboradors, com l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), Amnistia Internacional, i mitjans de comunicació com 3Cat, el diari Ara i la Xarxa. A més, s’han incorporat noves entitats com l’Institut Català Internacional de la Pau (ICIP) i l’Associació Catalana de Jueus i Palestins – Junts, reflectint el compromís del festival amb la defensa dels drets humans i la pau a escala global.