Esports

La 5a Marxa les Borges-Riu Set proposa 3 caminades més per les Garrigues

La 5a Marxa les Borges-Riu Set proposa 3 caminades més per les Garrigues

La 5a Marxa les Borges-Riu Set i la 2a Marxa de les Comes, una nova proposta de caminades de resistència que se celebrarà el diumenge 19 de març i que discorrerà per alguns dels indrets més emblemàtics de la comarca. A aquestes dues caminades llargues s’afegeixen les segones edicions de la Caminada de la Serra dels Bessons, de 24 km, i la Caminada de la Bassa de la Torre, de 16 km.

La presentació a la Diputació de Lleida ha comptat amb la participació del diputat Eloi Bergós; el president del Centre Excursionista les Borges-Garrigues (CEBG)  i organitzador de la Marxa, Ramon Not, i la regidora d’Esports de l’Ajuntament de les Borges Blanques, Mariazel Viladoms, a més de l’assistència de la membre del CEBG i organitzadora, Teresa Viles.

Eloi Bergós ha posat en valor la potència dels paisatges per on discorreran les caminades, “en una combinació de natura, esport i patrimoni que agradarà molt als participants”.

Tal com ha explicat Ramon Not, i pel que fa a les caminades, “la Marxa Borges-Riu Set és la més llarga, amb 56 quilòmetres i puntuable amb 19 punts per al Circuit Català de Caminades de Resistència de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC). Compta amb un desnivell acumulat de 3.500 metres”. Aquesta discorre, principalment, per corriols de les Garrigues, un traçat típicament de secà que passarà per alguns dels punts més emblemàtics del nord i el centre de les Garrigues, concretament per cinc termes municipals (les Borges Blanques, Juneda, Castelldans, Cervià de les Garrigues i l’Albi).

Passa pels tossals més importants de la comarca, com són els Marquesos, de 665 metres; el Xiveta, de 632 metres; els Bessons, de 594, i el Tossal de Sant Blai, de 608, i està considerada de dificultat moderada.

La segona edició de la Marxa de les Comes, de 45 quilòmetres, recorre alguns dels punts més emblemàtics del nord i el centre de les Garrigues. Compta amb un desnivell acumulat de 2.500 metres, i està considerada de dificultat baixa-mitjana. Dona 17 punts per al circuit.

Ramon Not ha recordat que “aquest any és especial per a nosaltres i també volem que ho sigui per als participants, per tal de commemorar el nostre 40 aniversari. Assumint que som una entitat petita, hem fet l’esforç per als participants de les marxes puntuables per la FEEC, i donarem una peça de roba tècnica”.

Mariazel Viladoms ha recordat que “el circuit travessa uns dels paisatges més emblemàtics de la nostra comarca, amb sortida i arribada a les Borges Blanques. Combina molt bé la natura, l’esport i el patrimoni, i els participants podran gaudir del paisatge garriguenc, típic de secà”.

Com ja és tradicional, els organitzadors de la Marxa les Borges-Riu Set, el Centre Excursionista Borges-Garrigues, proposen altres dos recorreguts, amb menys quilometratge. “Adaptades a tot tipus de preparació física”, ha explicat Ramon Not. Així, organitzen la Caminada de la Bassa de la Torre, de 16 quilòmetres, i la Caminada per la Serra de Bessons, de 24 quilòmetres. Les dues tindran la sortida a les 8.30 hores.

Tant les dues marxes com les dues caminades tenen l’origen i el final al pavelló de l’Oli de les Borges Blanques. L’organització espera  la inscripció d’uns 400 participants, repartits proporcionalment entre les dues marxes i les dues caminades. Per ara, entre els inscrits, hi ha una important presència de participants de les demarcacions de Barcelona i Tarragona.

Hi haurà zones d’avituallament per als participants. Per als que s’inscriguin a la més llarga, disposaran de vuit punts del recorregut on agafar forces.

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El Critèrium de les Borges Blanques, a punt per omplir els carrers de ciclisme
Esports

El Critèrium de les Borges Blanques, a punt per omplir els carrers de ciclisme

Laura Quintana · 2 set. 2026
Martí Temprano s’imposa al 62è Trofeu Vila de Juneda en un podi copat pel CC Lleida-DPedrós
Esports

Martí Temprano s’imposa al 62è Trofeu Vila de Juneda en un podi copat pel CC Lleida-DPedrós

Laura Quintana · 1 set. 2026
El CTT Les Borges fitxa Matteo Mutti, número 1 d'Itàlia
Esports

El CTT Les Borges fitxa Matteo Mutti, número 1 d’Itàlia

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.