La 7a Ponent FEST omple el Mercat del Pla de Lleida amb l'economia com a pilar central
El pròxim 5 d’abril, el Mercat del Pla de Lleida acollirà la 7a edició de la Ponent FEST, la fira d’economia social i transformadora de Ponent, que començarà a les 16.30 h. L’objectiu de la jornada, sota el lema "És el nostre torn", és recuperar el significat real d’anar al mercat, fomentant un espai de trobada, cooperació i intercanvi d’experiències entre entitats, cooperatives i ciutadania.
La fira comptarà amb una trentena d’expositors d’entitats i cooperatives que treballen per oferir alternatives econòmiques sostenibles i de proximitat. El portaveu de Ponent Coopera, Sebastià Mata, ha destacat que en aquests 7 anys han acompanyat 500 projectes, generant més de 50 cooperatives i 422 llocs de treball estables. Per la seva banda, la directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball, Pilar Espax, ha subratllat la importància de visibilitzar aquestes iniciatives, mentre que el regidor Roberto Pino ha remarcat que la fira és un espai de trobada i reflexió per compartir projectes i experiències.
Durant tota la tarda, es podran visitar els expositors i gaudir d’un ampli programa d’activitats. A les 16.30 h s’obrirà la Fira d’Entitats, que comptarà també amb l’espai Petit Ponent, dedicat a jocs i creativitat amb Quàlia i un mural comunitari amb Llukutter. A les 16.45 h tindrà lloc la inauguració oficial i a les 17.00 h començarà un taller de cuina saludable a càrrec de Daniel Colilles, cap de cuina de Quàlia. A les 18.00 h, la companyia de teatre Inhabitants presentarà l’espectacle "Imprevisibles", seguit a les 19.00 h d’un taller de cuina silvestre amb tast de productes i begudes de la terra a càrrec de Corremarges. A les 19.45 h, Ponent Roots oferirà una sessió de "Vespreig" i, finalment, a les 20.45 h, es farà la cloenda de la fira.
Amb aquesta edició, la Ponent FEST es consolida com un referent en l’economia social i solidària, oferint un espai de connexió, aprenentatge i dinamització del territori.