Societat

La brigada municipal d’inspecció d’escombraries revisa 167 bosses i detecta 9 possibles infractors

La brigada municipal d'inspecció d'escombraries revisa 167 bosses i detecta 9 possibles infractors

La brigada d’inspecció d’escombraries que l’Ajuntament de Lleida va posar en marxa el passat 17 novembre ha inspeccionat 167 bosses i ha detectat 9 possibles infractors.

L’objectiu d’aquest nou servei és reduir la presència de residus abandonats al carrer, especialment al costat dels contenidors i la problemàtica que representen.

La brigada l’integren quatre educadors ambientals i vuit agents cívics, que detecten i revisen bosses d’escombraries, cartrons i residus voluminosos abandonats. Ho fan per trobar indicis -en aquests primers dies n’han detectat 9- que permetin identificar i denunciar les persones responsables d’aquesta conducta, tipificada com a infracció a l’ordenança municipal de la neteja viària i de la gestió dels residus. L’equip s’encarrega, a més, de retirar correctament la brossa.

destaquem

La seva entrada en servei permetrà detectar els presumptes infractors i avisar a la Brigada de Medi Ambient i la Guàrdia Urbana, que incoaran els corresponents expedients sancionadors.

La Brigada va equipada amb els estris necessaris i identificada amb armilles i abrics amb la imatge gràfica del nou servei. També ha rebut formació sobre el funcionament de l’ordenança, sobre riscos biològics i sobre el procediment a seguir per obrir bosses de brossa. Està previst augmentar-ne el personal destinat en funció de les necessitats que es vagin detectant.

En paral·lel, l’Ajuntament de Lleida està treballant per fer una revisió global de la normativa municipal relacionada amb el civisme, que afecta diverses ordenances, per actuar amb més efectivitat en aquest àmbit.

L’abandonament de bosses de la brossa, cartrons i altres residus a la via pública és una conducta incívica que té un impacte negatiu a la ciutat. Perjudica la salubritat de les àrees de contenidors, deteriora el paviment pels líquids que es filtren de les bosses, suposa un cost econòmic addicional en la recollida dels residus i empitjora la percepció sobre l’estat de la neteja de la ciutat, afavorint noves conductes incíviques.

L’Ajuntament de Lleida ofereix un servei planificat de recollida gratuïta de residus voluminosos, com ara mobles, fustes, electrodomèstics i altres andròmines, però només es recull per aquesta via un 10% del total de residus voluminosos.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

‘El túnel de Montclar’ recupera la història dels presos que van construir els Canals d’Urgell

Cinema

També t’interessarà

La Paeria reclama corresponsabilitat per fer front a l’arribada de temporers
Societat

La Paeria reclama corresponsabilitat per fer front a l’arribada de temporers

Laura Quintana · 6 nov. 2026
Una investigadora de l’IRBLleida lidera un projecte per avançar en el diagnòstic d’una malaltia renal
Salut

Milica Bozic, de l’IRBLleida, lidera un projecte per avançar en el diagnòstic d’una malaltia renal

Laura Quintana · 6 nov. 2026
La Regió Sanitària Lleida millorarà l’atenció al deteriorament cognitiu i les demències
Salut

La Regió Sanitària Lleida millorarà l’atenció al deteriorament cognitiu i les demències

Laura Quintana · 5 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.