Economia

La campanya de Nadal deixa un impacte de 46 milions al Pirineu

La campanya de Nadal deixa un impacte de 46 milions al Pirineu

La campanya turística de Nadal va finalitzar ahir amb un impacte econòmic que el patronat de Turisme de la Diputació estima en 46 milions d’euros. El balanç que va fer públic ahir aquest organisme xifra les vendes de forfets en 213.000 des de Sant Esteve i en 237.000 des del passat 22 de desembre. Les comarques de muntanya han rebut uns 100.000 visitants, que han sumat 230.000 pernoctacions en allotjaments turístics reglats, des d’hotels fins a bungalous. L’ocupació, amb una mitjana del 70%, ha oscil·lat entre més del 95% per Cap d’Any a un 50% de les places al llarg d’aquesta última setmana. A aquesta afluència de públic s’afegeixen els ocupants de segones residències.

Es tracta de xifres en la línia de les de l’any passat, lleugerament inferiors però que criden l’atenció si es té en compte que aquest hivern ha començat amb molta menys neu. Això fa que les estacions lleidatanes només hagin pogut obrir poc més de la meitat de les pistes, mentre que Tavascan i la majoria de dominis d’esquí nòrdic encara no s’han estrenat. Les estacions feien ahir un balanç favorable, a l’espera de nevades durant les pròximes setmanes que permetin consolidar i augmentar la superfície esquiable. Fins ara, la falta de neu encara més acusada en altres estacions, especialment en algunes d’Aragó, ha atret esquiadors al Pirineu lleidatà.

La majoria dels forfets d’esquí venuts a Lleida corresponen a Baqueira-Beret, amb més de 155.000. L’estació aranesa va apuntar que “malgrat les comptades nevades, els números han estat bons”, una cosa que va atribuir als “esforços” per preparar pistes (fins i tot traslladant neu en camions per completar recorreguts) i produir neu artificial.

Al Pallars Sobirà, Port Ainé i Espot Esquí van sumar més de 39.000 visitants, un 10 per cent més que l’any anterior, segons dades de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), propietària dels dos complexos. Val a destacar que les pistes de Rialp van tancar tres vegades per aforament complet. Boí Taüll, per la seua banda, espera tancar dades definitives aquesta setmana, encara que no va dubtar a qualificar d’“excel·lents” els resultats de la campanya nadalenca, amb jornades en les quals es van arribar a superar les quatre mil persones. Al Solsonès, Port del Comte va sumar aproximadament 7.600 esquiadors.

 

TerritoriNaut Aran · Val d'Aran
Més notícies de Naut Aran →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El Govern invertirà 35,3 milions d’euros a l’Alt Pirineu i l’Aran
Economia

El Govern invertirà 35,3 milions d’euros a l’Alt Pirineu i l’Aran

Redacció · 6 jul. 2026
Ametller Origen obre a Vielha la seva primera botiga a la Vall d’Aran, una entitat territorial amb identitat pròpia
Economia

Ametller Origen obre a Vielha la seva primera botiga a la Vall d’Aran, una entitat territorial amb identitat pròpia

Redacció · 20 set. 2024
El govern d'Aran insta l'Estat a modificar els criteris per definir les àrees tensades en matèria d'habitatge
Economia

El govern d’Aran insta l’Estat a modificar els criteris per definir les àrees tensades en matèria d’habitatge

REDACCIÓ - ACN · 20 gen. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.