Societat

La corba de casos de covid-19 a Lleida «és com la del març», segons el Col·legi de Metges de Lleida

La corba de casos de covid-19 a Lleida "és com la del març", segons el Col·legi de Metges de Lleida

El president del Col·legi de Metges de Lleida, Ramon Mur, ha assegurat que la corba de casos de coronavirus a Lleida és actualment «com la del març». En declaracions a RAC1, Mur ha explicat que, en canvi, no hi ha tants casos greus perquè la mitjana d’edat dels infectats «és 15 anys inferior a la de fa tres mesos» i el 80% són asimptomàtics. Ha afegit que la transmissió es concentra en aquesta gent jove i en l’entorn de la indústria càrnia i la de la fruita. Mur ha apuntat que a Lleida es viu un «drama humanitari» i ha criticat que havien alertat a les administracions que això podria passar tenint en compte la situació dels temporers però «es va mirar cap a una altra banda».
Mur ha assegurat que es va parlar amb el Departament de Salut ja des del maig i ha lamentat que llavors no es va posar en marxa una coordinació ni dins de l’administració catalana ni entre diferents nivells de l’administració per abordar aquesta problemàtica.

El metge ha assegurat que «no es tractava de posar barreres» sinó de fer «un major esforç i coordinació per atendre a les persones en l’origen». Ha afegit que sí que hi ha casos en que consistoris, empreses i patronals estan fent «un esforç com mai» per allotjar aquestes persones en habitatges dignes. I és que Mur ha apuntat que malgrat s’intenti controlar que es compleixen les mesures en el lloc de treball, és difícil controlar què fan fora.

En aquest sentit, ha assegurat que han faltat també mediadors per explicar la situació. «Tenen més gana i necessitat que por», ha manifestat.

Mur ha apuntat que la solució passa per un treball coordinat entre totes les administracions i agents socials. «S’ha de fer un pacte social, intentar abordar situacions tan complexes de drama social, que són l’arrel del problema», ha insistit.

A més, ha afirmat que falten metges i ha lamentat que alguns estan fent tasques administratives «que podrien fer altres professionals».

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.