Societat

La Diputació de Lleida impulsa la instal·lació de 10 arnes d’abelles a la Finca de la Devesa de Maials

La Diputació de Lleida impulsa la instal·lació de 10 arnes d’abelles a la Finca de la Devesa de Maials

La Diputació de Lleida, en col·laboració amb l’IRTA, ha instal·lat 10 arnes d’abelles a la Finca de la Devesa de Maials en el marc del projecte REDICAT, una iniciativa destinada al rescat i trasllat d’eixams d’espais urbans a zones rurals per afavorir la pol·linització i la biodiversitat.

El diputat de Medi Ambient, Fermí Masot, ha participat aquest dimecres en un nou trasllat de ruscos d’abelles, acompanyat de l’alcalde de Riner, Joan Solà, i del president de l’Associació dels Amics de les Abelles, Joan Maria Llorens. Aquesta acció permet recuperar eixams de zones urbanes inadequades, estudiar la millora de la pol·linització, fomentar la producció de mel i contribuir a la conservació dels ecosistemes naturals.

Masot ha destacat que aquest projecte reafirma el compromís de la Diputació amb la preservació de les abelles, considerades essencials per a l’equilibri ecològic i la qualitat de vida. Per la seva banda, Joan Solà ha subratllat que REDICAT suposa un pas endavant en la investigació agrícola, consolidant-se com un projecte mediambiental i educatiu que contribueix a salvar les abelles de la ciutat i traslladar-les al camp per preservar l’ecosistema.

Amb aquesta iniciativa, la Diputació de Lleida continua treballant en col·laboració amb diverses entitats per protegir la biodiversitat i impulsar projectes de recerca ambiental en el territori.

TerritoriMaials · Segrià
Més notícies de Maials →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.