Societat

La falta de metges també afecta el SEM i deixa en quadre consultes de diversos pobles

La falta de metges també afecta el SEM i deixa en quadre consultes de diversos pobles

La falta de personal mèdic substitut durant els mesos d’estiu, coincidint amb el període vacacional dels facultatius, també passa factura al Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) i a les consultes ambulatòries de les zones rurals de Lleida.

En el cas del SEM, provoca que alguns torns de treball de l’ambulància de Suport Vital Avançat (amb un equip multidisciplinari format per un tècnic, un infermer i un facultatiu) cobreixin emergències sense el metge, com va ocórrer diumenge passat. Fonts del Servei d’Emergències Mèdiques van reconèixer ahir que es donen aquest tipus de carències, però van assegurar que en cap moment queda descoberta l’atenció al pacient ja que, depenent de la gravetat de l’emergència, s’activen dos recursos simultanis o fins i tot un helicòpter medicalitzat.

No obstant, els sindicats van criticar la poca operativitat del nou model d’ambulàncies (que es va instaurar a l’octubre) i insisteixen que l’única alternativa és que totes les ambulàncies d’emergències comptin amb un equip multidisciplinari. “Salut va prioritzar més vehicles en detriment d’equips complets”, critiquen.

D’altra banda, els consultoris mèdics dels pobles també pateixen la falta de substituts durant l’estiu, igual que succeeix als Centres d’Atenció Primària i que Salut atribueix a la falta de facultatius a la borsa pública d’ocupació. La dispersió geogràfica és un dels agreujants a les zones rurals, ja que amb la falta de personal els metges es veuen obligats a disminuir dies de consulta o, si les localitats són molt petites, a tancar el consultori durant les vacances, la qual cosa obliga els pacients a desplaçar-se a la consulta del poble veí. “No és nou, cada àrea bàsica busca els seus mecanismes per resoldre la falta de personal per les retallades”, lamenten des de Metges de Catalunya.

A la comarca del Pla d’Urgell, Sidamon, Fondarella o el Palau són alguns pobles que veuen reduïdes les consultes durant la primera quinzena d’agost. A Sidamon, per exemple, passen de tenir consulta diària a dos vegades per setmana i per la seua banda a Fondarella es queden sense metge els dilluns i els divendres.

L’alcalde de Sidamon i president del consell comarcal, Josep Maria Huguet, va remarcar que, malgrat tot, els usuaris “comprenen” aquesta situació temporal de la qual “els metges no tenen la culpa”.

Nova base d’ambulàncies al Camí dels Frares

El SEM té previst modificar la distribució de les bases operatives d’ambulàncies de Lleida el mes de setembre, segons van assenyalar fonts del personal. En concret, els Vehicles d’Intervenció Ràpida (VIR) que es troben a Alcarràs i les ambulàncies ubicades actualment a la de l’hospital Santa Maria passaran a una nova base operativa al polígon de Camí dels Frares. Per la seua banda, la base de l’Arnau de Vilanova mantindria la ubicació.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.