Cultura

La Fira del Llibre d’Organyà, amb mig centenar d’autors

La Fira del Llibre d’Organyà, amb mig centenar d’autors

Organyà inaugurarà divendres vinent l’edició número 22 de la Fira del Llibre del Pirineu, que comptarà amb la presència durant tres jornades d’activitats de mig centenar d’escriptors presentant les seues respectives novetats literàries, així com una vintena d’editorials vinculades al territori pirinenc. L’escriptor Vicenç Llorca protagonitzarà la conferència inaugural amb una xarrada titulada Gaudir la literatura catalana i un avenç de la seua pròxima novel·la, Aquell antic missatge de l’amor, en un acte que presentarà l’escriptor de la Seu Albert Villaró. La convidada especial del certamen, que s’encarrega cada any de pronunciar l’Homilia literària, serà en aquesta ocasió l’autora mallorquina Llucia Ramis, que acaba de publicar la novel·la Les possessions (premi Anagrama). L’Homilia religiosa, que es llegirà en l’acte que se celebrarà dissabte (21.00 h) a l’església de Santa Maria –amb l’entrega dels premis Homilies d’Organyà–, anirà a càrrec del filòsof i teòleg Pere Lluís Font.

Des de divendres i fins diumenge se succeiran les presentacions de llibres en diversos espais habilitats al centre històric d’Organyà amb la presència d’escriptors com Josep Espunyes (Món rural. Mots que es perden), Montse Sanjuan (Anna Grim. Memòria mortal), Roger Manau (Hemingway, Orwell, Dos Passos, Saint-Exupéry. Ruta literària per Catalunya), Isaac Beà (Diccionari etnogràfic pallarès), Joan Obiols (L’Alt Ripollès, l’Alt Berguedà, l’Alt Solsonès i l’Alta Noguera) o Albert Galindo i Laura Pal (El tió de la Freita). Val a destacar també la presència de dos cantautors presentant el seu debut literari en forma de llibre. D’una banda, la lleidatana Meritxell Gené, amb el seu poemari Després dels esbarzers; i de l’altra, el cantautor de Solsona Roger Mas, que presentarà El dolor de la bellesa i, a més, protagonitzarà el recital de clausura del certamen diumenge (13.30).

Promoció de la lectura a la travessia urbana de la C-14

Després de l’èxit de la iniciativa nascuda l’any passat, la Fira del Llibre del Pirineu repetirà aquest dissabte vinent (12.00 h) la denominada Carrerada de llibres, un dels plats forts del certamen. Aquesta activitat consisteix en la lectura popular i simultània de llibres durant uns 20 minuts al costat de la travessia urbana de la C-14 que creua pel centre d’Organyà. L’organització convoca tothom qui vulgui participar en aquesta lectura amb l’objectiu de promoure aquesta activitat tant entre la gent que llegirà com entre les persones que en aquell moment passin amb els seus cotxes per la localitat i així també difondre la mateixa Fira del Llibre. Aquesta no serà l’única activitat paral·lela en el programa, que també preveu animació musical amb La Sonsoni, mostra d’artesania alimentària de proximitat, biblioteca infantil i sessions de contacontes per als més petits.

TerritoriOrganyà · Alt Urgell
Més notícies de Organyà →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El cineasta Joan Gil impulsa a Estamariu una escola de cinema intergeneracional amb voluntat de continuïtat durant tot l’any
Cultura

El cineasta Joan Gil impulsa a Estamariu una escola de cinema intergeneracional amb voluntat de continuïtat durant tot l’any

Maria del Val · 5 ag. 2026
El Govern unifica tot el recinte catedralici de Santa Maria d’Urgell en un únic bé cultural d’interès nacional
Cultura

El Govern unifica tot el recinte catedralici de Santa Maria d’Urgell en un únic bé cultural d’interès nacional

ACN · 29 jul. 2026
Un llibre de Ramon Besora, editat per Meraki, entre els 35 millors llibres de literatura infantil i juvenil del 2024
Cultura

Un llibre de Ramon Besora, editat per Meraki, entre els 35 millors llibres de literatura infantil i juvenil del 2024

Josep A. Pérez · 3 abr. 2025

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.