Societat

La fiscalia denuncia la residència de Tremp per homicidi imprudent per la mort de 64 usuaris per covid

Conveni entre la Fundació Fiella i el Sant Joan de Déu per a seguir gestionant la residència de Tremp

La fiscalia de Lleida ha presentat aquest dijous al jutjat de primera instància de Tremp una denúncia contra la residència Fiella de Tremp pels delictes d’homicidi imprudent, tracte degradant i contra la seguretat al treball. Després d’un any d’investigació, amb la col·laboració dels Mossos d’Esquadra, el ministeri públic considera que hi ha indicis de «disfuncions gravíssimes» que haurien influït de manera decisiva en el brot de covid detectat al novembre de 2020 que va causar la mort de 64 dels 142 residents. La fiscalia apunta concretament a la llavors directora del centre i a la responsable d’Higiene Sanitària, a qui els atribueix «dèficits organitzatius» que van propiciar el tràgic desenllaç.

Segons la Fiscalia, aquestes disfuncions consistirien en l’incompliment del Pla de Contingència, la falta de previsió, control i supervisió de la direcció i la no assumpció de les recomanacions fetes pel Departament de Salut.

A la denúncia, el ministeri públic recull que «s’han constatat defectes greus en la sectorització dels positius, en l’ús dels Equips de Protecció Individual dels treballadors, en el tractament d’aliments, vestuari i residus i, molt especialment, en l’assistència sanitària als contagiats».

TerritoriTremp · Pallars Jussà
Més notícies de Tremp →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca
Societat

L’Audiència de Lleida dona la raó a Endesa en el conflicte per la llum bonificada de la Vall Fosca

ACN · 27 oct. 2026
Llum verda a la proposta d'ampliació del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici
Societat

Llum verda a la proposta d’ampliació del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Redacció · 9 jul. 2026
Els raiers de la Pobla de Segur desafien la Noguera Pallaresa en una 48a edició marcada per la calor
Societat

Els raiers de la Pobla de Segur desafien la Noguera Pallaresa en una 48a edició marcada per la calor

Redacció · 5 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.