Societat

La flota d’Autobusos de Lleida incorpora tres vehicles híbrids

La flota d’Autobusos de Lleida incorpora tres vehicles híbrids

La flota d’Autobusos de Lleida incorpora des d’aquest dimecres tres vehicles híbrids, que permetran seguir avançant en la reducció de les emissions contaminants que genera el transport públic a la ciutat. Amb aquests busos, ja són 16 que circulen per Lleida amb tecnologia elèctrica (13 de la marca Volvo i 3 de la marca Vectia), un terç dels 49 que conformen la flota.

El Paer en Cap, Miquel Pueyo, acompanyat del primer tinent d’alcalde, Toni Postius, i del regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, han assistit aquest migdia a un acte de presentació d’aquests vehicles. Pueyo ha assenyalat que la incorporació d’aquests vehicles híbrids implica “un compromís decidit pel transport públic i per la seva transformació energètica” i ha destacat que “en els pròxims anys viurem una transformació en la major part de les ciutats europees i a Lleida també, i aquesta transformació haurà de passar per la millora en tots els sentits del nostre sistema de transport públic”.

Aquests tres vehicles els aporta l’empresa concessionària del servei, Moventis, sense que tinguin cost per a l’Ajuntament, en compliment dels acords previstos en la pròrroga de la concessió signada aquest mes de juny. A més, l’Ajuntament ja ha dut a terme l’adquisició de 5 autobusos elèctrics nous, que es rebran entre 2023 i 2024, gràcies a les ajudes dels fons Next Generation, i s’ha demanat ajut per a la compra de 3 autobusos elèctrics més.

Pel que fa als tres vehicles que s’incorporen ara, tots tres tenen les mateixes característiques tècniques, són de la marca Volvo i estan adaptats amb entrada sense escales en les tres portes d’accés al vehicle i amb una rampa elèctrica a la part central per a persones amb discapacitats.

Cadascun dels autobusos té una mida de 12 metres de llarg, compta amb seients per a 26 places i dues zones de cadira de rodes. Pel que fa a la tecnologia, fan anar un sistema híbrid paral·lel amb motor Volvo D5K240 Diesel i motor elèctric I-SAM.

Aquest són els primers vehicles que s’incorporen a la flota durant aquest mandat, els darrers vehicles nous que es van incorporar es van presentar al gener de 2019. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.