La segona edició de l’iniciativa «Armaris Vius», promoguda conjuntament per la Fundació del Paisatge de Lleida i l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol (EAM), ha començat aquesta setmana amb l’objectiu de millorar l’aspecte del paisatge urbà a través d’intervencions artístiques en elements comuns, però sovint ignorats, com els armaris d’instal·lacions elèctriques, de gas o semafòrics.
Una desena d’estudiants del cicle superior d’Animació i Il·lustració de l’EAM treballen en la transformació externa de diversos armaris, ubicats en punts de gran afluència de vianants, als quals volen donar una nova vida. Així, l’objectiu és convertir espais habitualment descuidats, bruts o objecte de vandalisme en espais artístics i creatius.
Els llocs triats per a aquesta intervenció són:
- Avinguda Joana Raspall (a l’alçada de la Passarel·la dels Maristes)
- Rambla d’Aragó (a l’alçada de l’encreuament de Bisbe Messeguer)
- Avinguda del Segre (a l’alçada de la Passarel·la dels Camps Elisis)
- Plaça Cervantes
- Plaça Ramon Berenguer IV
Cada un d’aquests espais ha estat tractat de manera personalitzada, tenint en compte el seu entorn, amb la pintura en aerosol com a principal eina. Els estudiants han realitzat un treball dividit en dues fases: una primera, més conceptual i teòrica, amb la col·laboració de l’artista Nuria Mora, especialista en intervencions urbanes, i una segona fase de treball al carrer, amb la col·laboració de l’estudi Cactus Soup de Blai Baules i Francesca Basile.
Aquesta iniciativa també proporciona als estudiants una oportunitat d’aprenentatge, ja que poden aplicar diferents tècniques artístiques i experimentar com les seves obres prenen forma, alhora que reben una valoració social i crítica de l’espai que han intervingut.
«Aramaris Vius» neix de la voluntat de la Fundació del Paisatge de Lleida de millorar l’aspecte de l’espai urbà de la ciutat, transformant elements urbans en espais artístics i de creació.