Societat

La lleidatana Ares Llop guanya el 6è Premi Internacional Joan Solà

La lleidatana Ares Llop guanya el 6è Premi Internacional Joan Solà

La filòloga lleidatana Ares Llop Naya ha estat la guanyadora del sisè Premi Internacional de recerca en Filologia Catalana Joan Solà, que promouen el departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) i l’Ajuntament de Bell-lloc d’Urgell, per un estudi sobre sintaxi a l’àrea pirinenca.  El guardó, que es lliura cada dos anys, està dotat amb 10.000 euros, a més de la publicació de l’obra guanyadora a càrrec d’Edicions de la UdL.  L’edició d’enguany coincideix amb el desè aniversari del traspàs de l’homenatjat.

En aquesta convocatòria dedicada a l’estudi de la sintaxi, el jurat ha escollit per unanimitat el treball de Llop, titulat Perspectives diacròniques en la variació microsintàctica sincrònica. Reanàlisis i cicles en els sistemes negatius del català i d’altres varietats del contínuum romànic pirinenc. “Hauria estat del gust i interès del professor Solà per l’enfocament dialectal, diacrònic i sincrònic a una classe de mots que ell també havia estudiat, els negatius”, destaca el secretari de
la Comissió Permanent del Premi Joan Solà i professor de la UdL Joan Julià-Muné.

L’estudi premiat “és el resultat d’una recerca original i inèdita que fa una contribució important a l’estudi sincrònic i diacrònic de la negació en català, amb una especial atenció a la variació geogràfica en un espai d’especial interès”,  explica Julià-Muné. Gràcies a “la quantitat i la varietat del material obtingut per a fer l’estudi, de difícil accés, obre perspectives de recerca molt interessants per a futurs treballs”, afegeix.

Ares Llop és doctora en lingüística per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i professora de català com a primera llengua i llengua estrangera. Actualment és docent a la facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona (UB). La seua tesi doctoral ja es va centrar en el contínuum romànic pirinenc.

El jurat, a banda de Joan Julià-Muné, estava format per Maria Josep Cuenca (Universitat de València), Ramon Sistac (UdL), Núria Alturo (UB), Maria Teresa Espinal (UAB) i Aina Maria Torrent (Technische Hochschule Köln, Alemanya). Els organitzadors del premi tenen previst lliurar el premi el proper 2 d’octubre en un acte que inclourà una conferència de la periodista Mònica Terribas.

TerritoriBell-lloc d'Urgell · Pla d'Urgell
Més notícies de Bell-lloc d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.