La Magic Line tornarà a omplir Lleida de solidaritat, esport i inclusió
La ciutat de Lleida tornarà a ser escenari, el pròxim 27 d’abril, de la Magic Line, una caminada solidària organitzada per Sant Joan de Déu amb l’objectiu de captar fons per finançar projectes socials i sanitaris destinats a col·lectius vulnerables. L’activitat també tindrà lloc simultàniament a Barcelona.
La Magic Line combina esport, solidaritat i inclusió en una jornada oberta a tota la ciutadania. A Lleida, l’organització ha dissenyat tres rutes adaptades per fomentar la participació de persones de totes les edats i condicions físiques: una ruta llarga de 14 km des de l’Hospital de Salut Mental Sant Joan de Déu fins a la Copa d’Or, una ruta mitjana de 4 km, des de la Mitjana fins a la Saugalla i una última ruta de 1,5 km a Tremp, pensada especialment per a residents del centre hospitalari de la localitat.
Els equips participants poden tenir entre 2 i 20 membres, amb un cost d’inscripció de 30 euros per grup. A més, cada equip es compromet a assolir un repte solidari: una acció de sensibilització i captació de fons com xocolatades, tallers o activitats comunitàries.
L’any passat, la Magic Line va comptar amb 15.500 participants i va permetre finançar 52 projectes, quatre dels quals a Terres de Lleida. Aquests van incloure iniciatives per a joves migrats sols, persones amb discapacitat intel·lectual, col·lectius en situació de sense llar i participants del programa Housing First.
Durant la presentació de l’edició d’enguany, representants de la Diputació de Lleida, l’Ajuntament de Lleida i Sant Joan de Déu Terres de Lleida han destacat els valors de compromís, solidaritat i comunitat que representa la caminada. L’acte també ha servit per presentar la imatge gràfica d’aquesta edició, obra de la il·lustradora Gemma Terol, que reflecteix la diversitat i l’esperit festiu de l’esdeveniment.







