Societat

La multa de 417€ al professor homòfob del Gili «castiga però no canvia patrons mentals»

La multa de 417€ al professor homòfob del Gili "castiga però no canvia patrons mentals"

El col·lectiu Colors de Ponent valora positivament la multa que la direcció general d’Igualtat de la Generalitat ha imposat al professor homòfob de l’institut Gili Gaya de Lleida per afirmar a la seva classe de filosofia que ser homosexual és «antinatural». Des de l’entitat en defensa dels drets de les persones LGTBIQ, Abel Huete subratlla que «és important que es comenci a veure que s’aplica la llei» a més de visibilitzar que la vulneració dels drets de les persones «té conseqüències«. De tota manera, Huete també lamenta que la llei només sanciona, però no fa pedagogia «perquè no farà que aquest senyor reflexioni o tingui una mentalitat inclusiva». «Aquesta multa no canvia patrons mentals ni creences», conclou.

De tota manera, des de Colors de Ponent confien que el cas serveix per concienciar el sector de la docència que hi ha una llei que vetlla per la dignitat de les persones lesbianes, gais, transgènere, bisexuals i intersexuals. «Igual que no pots anar dient a les classes que els cal expulsar els jueus o els negres, tampoc no es pot parlar així de la diversitat sexual i de gènere».

L’associació dóna per tancat el tema, però insisteixen que la tasca de formació i i reflexió amb el professorat dels centres de Lleida continua, perquè com apunta Huete, «el professorat és una part essencial per integrar la perspectiva de gènere a les aules i per fer-les un lloc més inclusiu».

El professor va dir que ser homosexual «és antinatural», com ser «coix»

El cas va començar quan un grup d’alumnes de secundària de l’institut Gili Gaya de Lleida va plantar la classe de filosofia del professor Santiago Fernández Burillo, que portava al centre més de quatre dècades com a docent. Els alumnes van denunciar que en parlar de les relacions amoroses, el professor va dir que «ser homosexual és antinatural» i ho va comparar amb ser «coix». A més, el grup d’estudiants va assegurar que també va dir que l’homosexualitat «no hauria d’existir, us estan imposant la creença que cal respectar-ho«. Al dia següent es va convocar una manifestació al centre que va aplegar centenars de persones i el cas va generar un allau de crítiques i reaccions contra l’homofòbia del professor. També van començar a sortir a la llum comentaris masclistes o racistes que exalumnes recordaven que feia aquest docent anys enrere.

El departament d’Ensenyament va convocar una reunió entre el professor, que va agafar la baixa al dia següent de l’inici de la polèmica, la direcció del centre i representants d’estudiants de l’institut. En aquesta trobada, el professor va demanar perdó a l’alumnat i va admetre irregularitats en el seu comportament. La direcció dels SS.TT. d’Ensenyament a Lleida va donar per tancat el cas considerant que les expressions del docent no havien estat «gens encertades», però no va obrir un expedient. Sí que ho va fer el departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Un expedient que queda resolt ara amb la multa de 417 euros per una infracció lleu de la llei 11/2014. El professor no ha tornat a l’institut a donar classes.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.