Societat

La Paeria adequarà cinc aparcaments dissuasius amb busos llançadera al centre

La Paeria adequarà cinc aparcaments dissuasius amb busos llançadera al centre

La Paeria de Lleida projecta cinc nous espais d’estacionament als afores de la ciutat amb l’objectiu de descongestionar el trànsit al nucli urbà i reduir les emissions contaminants. El pla inclou connexions amb autobusos llançadora fins a punts clau de la ciutat.

L’alcalde, Fèlix Larrosa, explica a l’ACN que una de les noves zones d’aparcament s’ubicarà al barri de Pardinyes, al solar on l’anterior govern havia projectat l’Equipament Comunitari de Múltiples Usos (ECMU), i connectarà amb la plaça de Ricard Viñes. Altres punts estaran situats a la vora de la LL-11, i un d’ells disposarà d’enllaç amb transport públic fins a la rambla de Ferran.

Segons Larrosa, el desplegament d’aquests aparcaments s’emmarca en la necessitat de gestionar la mobilitat de manera més eficient: «La gestió de la mobilitat és complexa i sé que tot el que suposi acabar pagant a la gent no li agrada, però s’havia arribat a una situació de caos«.

L’alcalde descarta revertir la implantació de 650 noves places d’estacionament regulat de zona verda i blava, en funcionament des d’aquesta setmana, tot i l’escassa ocupació inicial. Defensa que “a poc a poc” el seu ús s’anirà consolidant. També remarca que els residents poden aparcar en zona verda per «60 cèntims al dia» i recorda l’existència d’opcions gratuïtes com l’aparcament del Camp d’Esports.

Actualment, Lleida compta amb 3.700 places gratuïtes en aparcaments dins de la ciutat, excloent les ubicades en calçada. D’acord amb Larrosa, prop del 30% de les emissions de diòxid de carboni són atribuïbles a vehicles que circulen buscant estacionament lliure.

El pla municipal Aparca defineix cinc ubicacions estratègiques per als nous pàrquings dissuasius. A més dels de Pardinyes i l’entorn de la LL-11, s’inclou un tercer espai entre la zona de Copa d’Or i la LL-12. L’alcalde considera que aquestes actuacions són fonamentals en una ciutat “on cada dia entren milers de cotxes”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.