Societat

La Paeria de Lleida posa en marxa el projecte Barris Vius, per promoure “l’equitat i la igualtat” entre tots els barris de la ciutat

La Paeria de Lleida posa en marxa el projecte Barris Vius, per promoure “l’equitat i la igualtat” entre tots els barris de la ciutat

L’Ajuntament de Lleida ha presentat el projecte Barris Vius, una iniciativa destinada a millorar la qualitat de vida i fomentar la participació activa de la ciutadania als barris de la Mariola, els Mangraners, el Centre Històric i el Clot de les Granotes. L’alcalde Fèlix Larrosa i el tinent d’alcalde de Participació i Drets Civils, Carlos Enjuanes, han destacat que aquest projecte serà una eina clau per a la transformació dels barris, centrant-se en l’equitat, la igualtat i la col·laboració activa entre el veïnat i l’administració. El programa impulsarà una renovació dels consells de barri, que evolucionaran cap a un model més participatiu i orientat a l’acció, complementat amb la figura dels Connectors Comunitaris, que actuaran com a enllaç entre la ciutadania i els serveis municipals, i amb les Oficines Tècniques de Barris Vius, liderades pel regidor de barri i integrades per professionals especialistes. Aquestes oficines tindran la responsabilitat d’executar Plans d’Acció específics per a cada barri, amb actuacions concretes segons les necessitats detectades, i articulats en cinc eixos principals: agenda urbana, espai públic i sostenibilitat; innovació social, esport, cultura i educació; promoció econòmica, emprenedoria, ocupació i comerç; seguretat, civisme i convivència; i participació, cohesió social i promoció de valors. 

El projecte inclourà tallers participatius denominats IMAGINEM, on les persones i entitats podran aportar idees i prioritats per als Plans d’Acció. Les sessions es duran a terme el 20 de novembre (Consell de Barri del Clot), el 3 de desembre (Mangraners), el 18 de desembre (Mariola) i el 8 de gener (Centre Històric). L’objectiu és començar a implementar Barris Vius al gener de 2025, coincidint amb la signatura del Pacte pels Barris Vius. En el futur, el programa podria expandir-se a altres zones de la ciutat, adaptant-se i millorant-se gràcies a l’experiència adquirida en aquesta primera fase. Aquesta iniciativa pretén enfortir el teixit social, transformar els barris de Lleida i crear espais de confiança i complicitat entre la ciutadania i l’administració.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.