Cultura

La Paeria demana a les associacions veïnals que no facin festes de barri

La Paeria demana a les associacions veïnals que no facin festes de barri

L’ajuntament de Lleida ha suggerit a totes les associacions de veïns de la ciutat que no organitzin les tradicionals festes de barri que se celebraven al llarg d’aquest estiu. Així va respondre la regidoria de Participació a una pregunta del PP en una reunió amb la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida (FAV).

Després de no organitzar cap acte per a la festa major de maig, la Paeria recomana que tampoc ho facin els barris. “El criteri de l’ajuntament està clar: no dur-les a terme per no crear desigualtat entre les mateixes associacions. No obstant, hem d’escoltar les associacions abans de prendre una decisió ferma”, van recalcar des de la regidoria de Participació. Per aquest motiu, el consistori farà una enquesta perquè totes les associacions es pronunciïn sobre aquesta mesura. Paral·lelament, l’ajuntament va advocar en aquesta trobada, com a mesura compensatòria, per reforçar les Festes de Tardor.

D’altra banda, durant la reunió de la Paeria amb la FAV també es va preguntar quan es preveuen obrir els centres cívics. El consistori va ser concís i va dir que fins que la regió sanitària de Lleida no entri a la fase 3, en principi a mitjans de juny, no es podran obrir ni fer les activitats programades. Un cas molt diferent són les cafeteries i bars dels centres cívics, segons l’ajuntament. La regidoria d’Economia i la de Participació van precisar que des del dilluns 18 poden obrir les terrasses, però que per ara no “ho havien fet tots”.

Al seu torn, la Paeria va descartar la proposta de l’associació de veïns de la Mariola de recuperar el mercadillo a l’aire lliure. Assegura que és “inviable” perquè no podrà complir les condicions sanitàries que ha fixat la Generalitat.

Les subvencions a les entitats veïnals es redueixen un 10%

L’ajuntament ha reduït un 10% les subvencions a les associacions de veïns aquest any. Així ho va comunicar la regidoria de Participació a la Federació d’Associacions de Veïns (FAV). En total percebran 117.216,60 euros, dels quals 27.500 aniran a l’administració de la FAV, uns altres 9.540 a l’organització d’activitats de la federació i 660 euros més per a la FAV de Catalunya. La resta serà repartida entre les associacions veïnals de la ciutat i la que més diners percebran serà la de Pardinyes amb 10.200 €, mentre que la que menys serà la de la partida de Marimunt amb 660 €.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.