Societat

La Paeria dissenya una app per al nou taxi a demanda a l’Horta

La Paeria dissenya una app per al nou taxi a demanda a l’Horta

La Paeria està desenvolupant una app per gestionar el nou servei de taxi a demanda a l’Horta, que substituirà l’autobús i té l’objectiu de millorar la cobertura de transport públic a les partides. Aquesta aplicació la tindran els taxistes i també l’empresa concessionària Autobusos de Lleida. Al tractar-se d’un sistema innovador, no existeix cap app al mercat, de manera que l’ajuntament ha hagut de dissenyar-la específicament per a aquest servei. El president de la comissió territorial de l’Horta, David Melé, va indicar ahir que el taxi a demanda s’estrenarà abans de l’estiu, igual que l’aplicació de la geolocalització de les finques per facilitar informació a serveis d’emergència i veïns.

En aquest sentit, la comissió va aprovar per unanimitat una proposta del Comú per a un servei de recollida de residus voluminosos a l’Horta, com a la ciutat. Melé va indicar que la Paeria n’estudiarà la viabilitat. “La qüestió és ajudar aquests veïns que no poden desplaçar-se a la deixalleria per dipositar els objectes més voluminosos”, va assenyalar. El grup del Comú confia “que el govern el faci realitat, prioritzant el bé comú i no acollint-se únicament a la defensa dels interessos d’Ilnet”. En canvi, la comissió va rebutjar una proposta de la Crida per efectuar una campanya de vigilància sobre habitatges de temporers, amb l’abstenció d’ERC i Comú i el no de la resta de grups. Gemma Casal, de la Crida, va lamentar que no s’aprovés la seua proposta “argumentant que no és veritat que no hi hagi temporers que viuen en males condicions en magatzems a la campanya, una cosa que sí que ocorre”. També va criticar “que altres grups diguin que aquestes situacions són competència de Treball, quan és de la Paeria”. Va dir que no descarten vigilar pel seu compte.

A més, Melé va explicar que “en els propers dies” estarà llest l’inventari de camins, que va començar a fer-se fa un any, que servirà per conèixer la seua titularitat “i marcarà l’obligatorietat del seu manteniment”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.