Societat

La Paeria licita la rehabilitació del Cafè Teatre dels Camps Elisis per convertir-lo en un nou espai cultural

La Paeria licita la rehabilitació del Cafè Teatre dels Camps Elisis per convertir-lo en un nou espai cultural

La Paeria ha donat llum verda a la licitació de les obres de rehabilitació de l’antic Cafè Teatre dels Camps Elisis per convertir-lo en un nou espai cultural. La Comissió Informativa de Gestió de la Ciutat ha informat favorablement aquest dimarts de l’aprovació del plec de clàusules administratives particulars del contracte d’obres per a l’adequació de l’equipament i de l’inici del procediment de licitació.

El projecte compta amb un pressupost de 2.598.927,65 euros, IVA inclòs, i disposa de finançament del Pla únic d’obres i serveis de Catalunya (PUOSC) 2025-2029.

La primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, ha destacat que aquest és un nou pas endavant per recuperar un dels edificis més emblemàtics dels Camps Elisis i posar-lo al servei de la ciutadania. «Donem llum verda a la licitació de la reforma del Xalet dels Camps Elisis perquè esdevingui un nou espai destinat als usos culturals, vinculat especialment a la lectura, on la ciutadania pugui trobar-se, llegir o gaudir d’un cafè en un entorn patrimonial únic. Serà un punt de trobada que reforçarà Lleida com a capital cultural», ha afirmat.

El projecte permetrà rehabilitar aquest edifici d’alt valor patrimonial preservant-ne l’essència noucentista i adaptant-lo als requeriments actuals de funcionalitat, accessibilitat, seguretat i eficiència energètica. La intervenció consolidarà i recuperarà els elements originals de l’immoble, millorarà la relació entre els espais interiors i exteriors i crearà nous espais flexibles destinats a activitats culturals.

L’actuació preveu una superfície construïda de 1.070 metres quadrats i 813 metres quadrats d’espais exteriors vinculats. La planta baixa es configurarà com un espai polivalent adaptable a diferents activitats, mentre que la primera planta acollirà principalment una gran sala de lectura.

D’acord amb el seu Pla d’Usos, un cop rehabilitat, el Cafè Teatre es convertirà en un espai cultural polivalent dedicat a les lletres, la lectura, la literatura i la creació. L’equipament disposarà també de servei de cafeteria i acollirà activitats com clubs de lectura, presentacions de llibres, exposicions, intercanvis lingüístics, conferències, debats i propostes educatives adreçades a centres escolars, entitats i col·lectius de la ciutat.

Història de l’equipament

L’antic Cafè Teatre dels Camps Elisis va ser inaugurat l’any 1926, de manera que l’inici de les obres coincidirà amb el centenari de l’edifici. És una obra d’estil noucentista dels arquitectes Joaquim Porqueres i Francesc de Paula Morera i Gatell, concebuda durant l’època de la Renaixença.

L’edifici es va construir per donar servei com a cafè del parc, al Teatre Municipal, aleshores situat al Pavelló Antorxa, i als concerts que se celebraven a la glorieta. Amb anterioritat, l’any 1864, ja existia un primer cafè en una caseta de fusta que va ser enderrocada el 1902. Al llarg de la seva història ha acollit diferents usos culturals i socials fins al seu tancament com a local d’oci l’any 2016.

Pas endavant per a la reforma de la plaça de l’Escorxador

La Comissió Informativa de Gestió de la Ciutat també ha informat favorablement de l’aprovació dels plecs per al contracte mixt de subministrament i instal·lació de jocs infantils i mobiliari urbà, així com de les obres necessàries per construir accessos accessibles a les zones de joc i d’estada del parc de la plaça de l’Escorxador.

L’actuació permetrà renovar integralment aquest espai amb la incorporació de nous jocs infantils inclusius, nou mobiliari urbà i la millora de l’accessibilitat de tot l’entorn. L’objectiu és crear un parc plenament accessible perquè infants i joves, també aquells amb discapacitat, puguin gaudir-ne en igualtat de condicions.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.