Societat

La plataforma en defensa del món rural fa arribar a Torra el seu «malestar» davant la nova Agència de la Natura

La plataforma en defensa del món rural fa arribar a Torra el seu "malestar" davant la nova Agència de la Natura

La plataforma en defensa del món rural ha fet arribar al president de la Generalitat, Quim Torra, la sensació de «malestar» que hi ha amb el Govern en relació a l’Agència de la Natura de Catalunya, per, segons han expressat en un comunicat, «haver menystingut les propostes d’un sector que és responsable de la gestió del 60% del territori«. Així, una delegació d’aquesta entitat, encapçalada pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carlos Isus, es va reunir aquest dilluns amb el cap de l’executiu català per plantejar-li que ajorni la votació de la proposició de llei que ha de permetre la seva creació, petició que també demana el Consell Coordinador del Parc Natural del Montseny a través d’una moció.
Des de la nova plataforma lamenten que el model d’agència que es portarà a debat i votació al Parlament no preveu «la participació del conjunt d’actors del territori», el que creuen que «accentuarà l’abandonament dels boscos, l’agricultura i els pobles«, incrementant, segons afegeixen a la nota, el «desequilibri territorial». A més de Torra i Isus, a la reunió també hi va assistir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, el director general de Polítiques Ambientals, Ferran Miralles, el president de Certificació Forestal (PEFC), Josep Maria Vila d’Abadal, l’advocat Jordi Salbanyà i l’ambientòleg Martí Boada.

Per la seva banda, el Consell Coordinador del Parc Natural del Montseny també ha aprovat una moció per demanar l’ajornament de la votació per la creació de l’Agència de la Natura. Aquesta oposició se suma a la de diversos ajuntaments, consells d’alcaldes i Consells Comarcals, a més d’organitzacions empresarials, agràries i ramaderes o agrupacions de caçadors i pescadors entre d’altres, així com també la Federació Catalana d’Associacions de Propietaris Forestals.

Els alcaldes dels municipis integrats al Parc Natural lamenten, segons han indicat des de la plataforma, que la seva tramitació s’hagi portat a terme amb una «evident manca de difusió i participació territorial» i demanen que es comenci un procés de participació amb el món local i els sectors implicats en la gestió del medi natural. També volen que els estatuts de l’organisme no s’aprovin sense el vistiplau dels ajuntaments, EMD, i del Consell Coordinador del Parc Natural del Montseny.
 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.