Societat

La Plataforma Stop JJOO exigeix la «publicació immediata» de tota la documentació dels Jocs d’Hivern

La Plataforma Stop JJOO exigeix la "publicació immediata" de tota la documentació dels Jocs d'Hivern

La Plataforma Stop JJOO exigeix «la publicació immediata» de tota la documentació (estudis, projectes i informes) que s’han redactat fins al moment relacionada amb els Jocs Olímpics d’hivern i que s’informi de l’import destinat a la preparació d’aquesta candidatura, segons conceptes, des dels seus inicis. Els contraris a la candidatura volen també que es faci públic qui ha fet els encàrrecs per a la redacció d’aquests documents, els criteris i formes d’adjudicació i quines empreses les han redactat. Stop JJOO demana que «es deixi de menysprear, enganyar i maltractar el Pirineu» i denuncien l’opacitat que hi ha darrera del projecte.

La Plataforma argumenta que la petició de tota aquesta informació arriba després que hagi sortit a la llum pública l’existència de nombrosos projectes i estudis vinculats a la candidatura dels Jocs Olímpics d’hivern Pirineus-Barcelona 2030, que «han estat encarregats per part del Govern i pagats amb diners de les arques públiques».

Stop JJOO lamenta «l’ocultació sistemàtica de documentació» i «l’exagerada discrepància entre el discurs i les promeses» del Govern i els seus representants polítics, que «contradiuen obertament les informacions publicades».

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat
Societat

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat

Laura Quintana · 23 set. 2026
L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça
Societat

L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça

Vanesa Ortega · 14 set. 2026
Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell
Societat

Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell

Vanesa Ortega · 18 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.