Societat

La primera fase de la campanya de vacunació simultània de la covid-19 i la grip arribarà a 8.000 persones a Ponent

La primera fase de la campanya de vacunació simultània de la covid-19 i la grip arribarà a 8.000 persones a Ponent

La Regió Sanitària Lleida espera assolir novament el 80% de cobertura vacunal registrat l’any passat


La campanya de vacunació simultània contra la covid-19 i la grip ha començat a la Regió Sanitària Lleida. Durant la primera fase, que s’allargarà fins al 16 d’octubre, s’espera vacunar 8.000 persones pertanyents a residències i centres per a discapacitats o de salut mental, així com pacients amb atenció domiciliària. De fet, una vuitantena de persones de la residència Betula Alba d’Almacelles (Segrià) han rebut aquest dimecres les dues vacunes, mentre que ahir ja les van rebre la gent gran de les residències de Penelles i d’Àger (Noguera). Laia Romagosa, infermera referent de residències del CAP d’Almacelles, ha explicat que enguany s’espera que la cobertura vacunal torni a assolir el 80%, tal com ja va passar en la campanya anterior.

De les 8.000 persones que s’espera vacunar a la Regió Sanitària Lleida al llarg de les tres pròximes setmanes, 5.200 viuen en un centenar de centres residencials de gent gran, discapacitat o salut mental i les altres 2.800 són pacients que necessiten atenció domiciliària, segons ha concretat Romagosa, que ha afegit que la cobertura vacunal als centres va ser d’un 80% la campanya 2022-2023. «Enguany s’espera arribar també a aquesta xifra», ha afirmat.

destaquem

La infermera referent en residències de l’Equip d’Atenció Primària (EAP) d’Almacelles ha explicat que la primera fase de la campanya de vacunació s’allargarà fins al pròxim 16 d’octubre i a partir de llavors es començarà a vacunar la resta de col·lectius prioritaris, entre els quals s’inclouen les persones majors de 60 anys, persones amb afeccions de risc o amb immunosupressió, dones embarassades, així com els professionals i personal sanitari. Al mateix temps, començarà per primera vegada la vacunació sistemàtica contra la grip per a tots els infants d’entre 6 mesos i 5 anys, i Salut la recomanarà per a les persones fumadores.

Romagosa ha indicat també que «es recomana a tothom apropar-se als centres de vacunació per evitar les complicacions i les infeccions respiratòries i tot el que comporta no vacunar-se».

Administració de les vacunes

La població que viu a residències de persones grans o altres institucions rebrà l’administració de les vacunes en el centre residencial, i seran els professionals sanitaris els qui s’hi desplaçaran per posar-les. Per a la resta de població i com cada any, les vacunes s’administren principalment als centres d’atenció primària (CAP), sempre amb cita prèvia.

A més, per facilitar l’accés a la vacuna, Lleida comptarà, de nou, amb el punt de vacunació poblacional a l’avinguda Garrigues de la capital. A l’hora de demanar cita, la persona podrà triar entre el CAP o aquest punt de vacunació.

La cita s’ha de sol·licitar a través de La Meva Salut, preferentment, a l’apartat de ‘Cites’, clicant a ‘Cites i consultes d’atenció primària’ i triant l’opció ‘Vacunació’. La cita prèvia també es pot demanar al web de programació https://citasalut.gencat.cat/ o bé directament al CAP.

La citació per la vacunació als punts de vacunació poblacionals serà pels mateixos canals i també disposaran d’uns horaris sense cita que es podran consultar a la web https://canalsalut.gencat.cat/.

TerritoriAlmacelles · Segrià
Més notícies de Almacelles →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.