Cultura

La processó de la Somereta arrenca la Setmana Santa a Lleida

La processó de la Somereta arrenca la Setmana Santa a Lleida

La tradicional processó de la Somereta ha obert el cicle d’actes de la Setmana Santa, que en la jornada d’avui ha tingut la manifestació més popular amb les benediccions de palmes i palmons a les diferents parròquies de la ciutat i que culminarà aquest vespre amb la processó de la Verge dels Dolors pels carrers del centre de Lleida. 

La tinent d’alcalde Jordina Freixanet i el tinent d’alcalde Paco Cerdà han participat en la processó de la Somereta, que organitza l’Associació Cultural de la Sagrada Família i Sant Cristòfol, i a la qual també han assistit els regidors i regidores Fèlix Larrosa, Cristina Morón, Xavier Palau i Sergio González, així com el subdelegat del Govern central, José Crespín, i el vicepresident de la Diputació Ferran Accensi.

Plegats han recorregut els carrers del barri de Pardinyes, després que el rector de la parròquia Mn. Joan Jové fes la benedicció de palmes i palmons que duien els congregats davant l’església.

El pas de la Somereta es caracteritza perquè es porta sobre les espatlles pels germans confrares a la processó vespertina de la Verge dels Dolors, encara que en aquest recorregut matinal desfila empès sobre rodes.

El pas de La Fugida a Egipte, conegut com La Somereta, fou obra de l’escultor Joan Dalmau, que havia participat a principis del segle passat en la processó de la Congregació dels Dolors i que sucumbí a les flames de la Guerra Civil el 1936.

L’escultor lleidatà Jaume Gort va fer possible la recuperació del pas l’any 1952, per encàrrec de la Confraria dels Xofers anomenada Asociación de la Sagrada Familia. La Somereta ha tingut diverses seus i desapareguda l’entitat, la família de Josep La-Rosa Sampedro se’n va cuidar. Així va néixer la “confraria familiar”, creant-se l’any 1995 l’actual associació, que presideix Francisco Seijó, i que va recuperar aquesta processó a Pardinyes l’any 1999. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.