Societat

La Regió Sanitària Lleida se suma a la Setmana Sense Fum

La Regió Sanitària Lleida se suma a la Setmana Sense Fum

La Regió Sanitària Lleida s’adhereix a la XXIII Setmana Sense Fum, que se celebra del 25 al 31 de maig amb el lema Deixa de fumar i comença a sumar, amb una quarantena de propostes organitzades per una quinzena d’equips d’atenció primària (EAP) i algun centre hospitalari.

Aquestes iniciatives, pensades per a totes les edats, van des de taules informatives, fins a caminades, tallers o xarrades. Entre elles, també hi ha propostes com les de l’EAP Borges Blanques, que ha preparat un vídeo testimonial amb experiències de persones que han deixat de fumar, mentre que a les consultes de pediatria del CAP els més petits hi podran acolorir material promocional de la Setmana Sense Fum. Una altra de les propostes que hi ha en marxa a la regió és l’exposició al CAP Bordeta-Magraners amb imatges i missatges de les conseqüències que comporta fumar. Per la seva banda, l’EAP Seròs ha organitzat, per al 30 de maig, una caminada per la salut pels voltants del riu Segre dirigida per un tècnic d’esports. Consulteu el detall d’activitats al document adjunt al correu.

Així mateix, el proper dimarts 31 de maig, Dia Mundial Sense Tabac, la Xarxa de Prevenció del Tabaquisme a Lleida ha previst instal·lar una taula informativa a la plaça Ricard Vinyes de Lleida, de 10h a 15h.

En l’àmbit hospitalari, l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, que també s’ha adherit a les activitats de la Setmana Sense Fum, ha renovat recentment el nivell bronze en l’acreditació com a hospital de la Xarxa Catalana d’Hospitals Sense Fum, distinció que es tornarà a revisar el 2025.

Per la seva banda, l’Hospital Sant Joan de Déu Terres de Lleida, adherit des de l’any passat a la Xarxa Catalana d’Hospitals Sense Fum, el dia 31 de maig durà a terme l’activitat “Una cigarreta per una poma”, a través de la qual s’ha animat els professionals, persones ateses i familiars que acudeixen a l’hospital a intercanviar una poma per una cigarreta. També es col·locarà un photocall amb el lema El tabac, una amenaça pel nostre medi ambient a la recepció del centre, on ja llueixen una cigarreta i una calavera gegants realitzades pels usuaris i professionals de les unitats d’hospitalització de salut mental d’adults del centre.

 

La Setmana Sense Fum

La Setmana Sense Fum és una iniciativa impulsada per l’Agència de Salut Pública, conjuntament amb CamFiC i AIFICC, en el marc del Programa Atenció Primària Sense Fum. El seu objectiu és sensibilitzar la població de la importància per a la salut del fet de no iniciar-se o abandonar el consum de tabac, així com poder gaudir d’un ambient lliure de fum.

En l’organització de la Setmana Sense Fum hi participen, des de 2016, organitzacions com les xarxes d’Atenció Primària i d’Hospitals sense Fum, la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables, diferents consells i col·legis professionals, societats científiques, entitats municipalistes com ajuntaments i diputacions, diferents associacions i ONG relacionades amb la prevenció i promoció de la salut. 

Pel que fa a la Xarxa de Prevenció del Tabaquisme a Lleida, es va constituir formalment l’abril de 2018 amb l’objectiu de treballar en els punts crítics del territori i augmentar la sensibilització de la població envers aquest problema de salut pública. Formen part de la Xarxa, l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, Hospital Santa Maria, Atenció Primària de l’ICS, Servei Català de la Salut, Ajuntament de Lleida, Diputació de Lleida, Universitat de Lleida, Associació Espanyola Contra el Càncer, Col·legi Oficial de Metges, Col·legi Oficial de Farmacèutics, Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers; Col·legi Oficial de Psicologia, Salut Mental, Secretaria de l’Esport i l’Agència de Salut Pública de Catalunya.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.