Cultura

La Rioja s’emporta el concurs de bandes

La Rioja s’emporta el concurs de bandes

Els Camps Elisis van acollir ahir el colofó del Festival Internacional de Bandes de Música de Lleida. Les formacions que han participat en la 14a edició es van reunir en una desfilada excepcional al passeig central del parc i van oferir un concert cada una. La cloenda va culminar amb l’entrega de premis del Concurs Internacional de Bandes Simfòniques, que es va emportar la Banda Simfònica de la Rioja. La Banda Municipal de Música d’Alcanar i la Societat Unió Musical de Soneixa van quedar en segon i tercer lloc, respectivament.

Un dels moments més emotius de la jornada va ser la interpretació conjunta del pasdoble català Avant! Sempre avant!, compost per Cosme Ribera el 1912 i dedicat als músics de la Banda Popular de Lleida, precedent de l’actual Banda Municipal que dirigeix Amadeu Urrea.

Els prop de sis-cents músics que han format part del festival pertanyien a nou bandes: la Societat Unió Musical de Soneixa, la Banda Municipal de Música d’Alcanar, la Banda Simfònica de la Rioja, l’Agrupació Musical Rapitenca, l’Asociación Musical Gaspar Sanz de Calanda, la Banda de Música del Camp Redó, la Banda de Música de Sa Pobla, la Unión Musical Porteña i l’amfitriona, la Banda Municipal de Lleida.

També es van entregar els premis del Concurs d’Arts Plàstiques, que fomenta la imaginació i la creativitat per fer instruments amb objectes i materials reciclats. El primer va ser ex aequo per als alumnes de l’institut Castell dels Templers de Lleida, pel treball Xilotemplers, i els alumnes Cesc Piñol i Robert Tasnad, de l’institut L’Olivera de la Granadella, pel treball Cordòfon. El segon i el tercer premis van ser per als alumnes Albert Nogués i Òscar Mateo, respectivament, també de l’institut L’Olivera de la Granadella.

El Fem Banda ha permès gaudir de música en directe de bandes vingudes de Mallorca, València, la Rioja, Aragó i Catalunya. El festival, a més, aposta pels compositors catalans i les bandes simfòniques van interpretar l’obra guanyadora en el concurs de composició de la Federació Catalana de Societats Musicals de Catalunya, el poema simfònic Everest: The great ascent, d’Ignasi Reverté. També es va fer una cercavila per l’Eix Comercial, en què les bandes van mostrar la seua versatilitat i espectacle. Finalment, també hi va haver concerts a Alcarràs i Torres de Segre.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.