La ruta Mare de la Font-Castellvell: un passeig ple de vida

LLEIDACOM/ Griselda Mas
Publicat:
06-09-2018
Actualitzat: 06-09-2018 10:17
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • La ruta Mare de la Font-Castellvell: un passeig ple de vida
    Peu de foto:
    Ruta Mare de la Font / FOTO: Solsona Turisme

L’aigua és sinònim de vida i salut. Un clar exemple són els descobriments que es fan en altres planetes i el primer que sentim o llegim és que si hi ha aigua, pot haver-hi vida. Sense ella, faríem caput, i sinó que li expliquin a les plantes. El cas és que avui us volem apropar a una ruta fàcil, per fer en família i durant tot l’any. Més o menys, estareu una hora i quinze minuts en recórrer quasi cinc quilòmetres. La ruta d’avui transcórre pel parc de la Mare de la Font de Solsona i s’enfila fins a Castellvell, un passeig on aigua, vegetació i vistes d’infart al massís del Port del Compte us faran sentir orgullosos d'estar vius!

L'aventura comença a l'oficina del turisme de Solsona. Haureu de passar Correus i després girar a mà esquerra. Seguiu el curs del riu pel barranc del Pallarès fins a arribar al parc de la Mare de la Font, un espai molt interessant a nivell ecològic i paisatgístic. Una curiositat són aquests darrers, els qual tenen la fusta tova i són ideals perquè els picots hi facin el niu. Per la zona veureu petits ponts i la font de la Fulla. Si esteu atents, sentireu més d'un ocell fer-hi vida.

Dins l’espai de pícnic del parc, abans d’arribar al restaurant, s'ha de pujar per l'escala cap al camí asfaltat i creuar per anar fins al punt d'informació d'espais naturals protegits del Solsonès. Un cop arribeu aquí, pujeu unes escales i apropeu-vos a visitar l'ermita de Sant Pere Màrtir, envoltada de til·lers i assentada sobre una cimentació natural. Seguiu es indicacions de l'Itinerari Botànic, un camí estret que us farà passar per dins d'un túnel i al creuar-lo, veureu rètols de les plantes que hi ha pel corriol fins arribar, primer, a la font d'en Manel i, després, a la font de la Mina

Corriol. FOTO: Solsona Turisme
Font de la Mina. FOTO: Solsona Turisme

La font de la Mina es troba al costat d'una balma, per on salta l'aigua en forma de cascada i va a parar a un petit toll. Sense creuar el torrentet, pugueu les escales que passen per sobre el broc de la font fins a dalt, on acabareu parant al circuit esportiu del parc de la Mina.

La segona part de la ruta s'inicia per un camí que surt del marge dret del parc de la Mina. Agafeu la carretera C-26 i als pocs metres agafeu la pista que puja entre camps de cereals i roures. Mentre avançeu, veureu que els roures donen pas a una pineda jove que ocupa tota la falda del castell. Aneu pujant fins a sortir a la carretera que va al Castellvell, seguiu-la fins a dalt de tot i deixeu-vos impressionar per les vistes. Castellvell i el seu entorn enjardinat es converteixen en una talaia impressionant del territori, amb vistes a les serres d'Odèn, el Port del Compte, Busa, els Bastets i Lord.

Ara toca la baixada, que fareu per un caminet empedrat que acabarà convertint-se en unes escales amples. Durant aquest trajecte podreu gaudir de vistes panoràmiques dels municipis de Solsona, part d'Olius i Lladurs. El vostre punt final del trajecte serà al punt de la creu.

Tan se val si sou de Solsona, de les rodalies o de l'altra punta, si esteu de vacances o voleu desconectar, aquesta ruta és apta per a tots! I ja sabeu: sigueu responsables amb el medi.