Reportatge

La ruta Mare de la Font-Castellvell: un passeig ple de vida

La ruta Mare de la Font-Castellvell: un passeig ple de vida

L’aigua és sinònim de vida i salut. Un clar exemple són els descobriments que es fan en altres planetes i el primer que sentim o llegim és que si hi ha aigua, pot haver-hi vida. Sense ella, faríem caput, i sinó que li expliquin a les plantes. El cas és que avui us volem apropar a una ruta fàcil, per fer en família i durant tot l’any. Més o menys, estareu una hora i quinze minuts en recórrer quasi cinc quilòmetres. La ruta d’avui transcórre pel parc de la Mare de la Font de Solsona i s’enfila fins a Castellvell, un passeig on aigua, vegetació i vistes d’infart al massís del Port del Compte us faran sentir orgullosos d’estar vius!

L’aventura comença a l’oficina del turisme de Solsona. Haureu de passar Correus i després girar a mà esquerra. Seguiu el curs del riu pel barranc del Pallarès fins a arribar al parc de la Mare de la Font, un espai molt interessant a nivell ecològic i paisatgístic. Una curiositat són aquests darrers, els qual tenen la fusta tova i són ideals perquè els picots hi facin el niu. Per la zona veureu petits ponts i la font de la Fulla. Si esteu atents, sentireu més d’un ocell fer-hi vida. 

Dins l’espai de pícnic del parc, abans d’arribar al restaurant, s’ha de pujar per l’escala cap al camí asfaltat i creuar per anar fins al punt d’informació d’espais naturals protegits del Solsonès. Un cop arribeu aquí, pujeu unes escales i apropeu-vos a visitar l’ermita de Sant Pere Màrtir, envoltada de til·lers i assentada sobre una cimentació natural. Seguiu es indicacions de l’Itinerari Botànic, un camí estret que us farà passar per dins d’un túnel i al creuar-lo, veureu rètols de les plantes que hi ha pel corriol fins arribar, primer, a la font d’en Manel i, després, a la font de la Mina. 

La font de la Mina es troba al costat d’una balma, per on salta l’aigua en forma de cascada i va a parar a un petit toll. Sense creuar el torrentet, pugueu les escales que passen per sobre el broc de la font fins a dalt, on acabareu parant al circuit esportiu del parc de la Mina.

La segona part de la ruta s’inicia per un camí que surt del marge dret del parc de la Mina. Agafeu la carretera C-26 i als pocs metres agafeu la pista que puja entre camps de cereals i roures. Mentre avançeu, veureu que els roures donen pas a una pineda jove que ocupa tota la falda del castell. Aneu pujant fins a sortir a la carretera que va al Castellvell, seguiu-la fins a dalt de tot i deixeu-vos impressionar per les vistes. Castellvell i el seu entorn enjardinat es converteixen en una talaia impressionant del territori, amb vistes a les serres d’Odèn, el Port del Compte, Busa, els Bastets i Lord. 

Ara toca la baixada, que fareu per un caminet empedrat que acabarà convertint-se en unes escales amples. Durant aquest trajecte podreu gaudir de vistes panoràmiques dels municipis de Solsona, part d’Olius i Lladurs. El vostre punt final del trajecte serà al punt de la creu. 

Tan se val si sou de Solsona, de les rodalies o de l’altra punta, si esteu de vacances o voleu desconectar, aquesta ruta és apta per a tots! I ja sabeu: sigueu responsables amb el medi.

TerritoriSolsona · Solsonès
Més notícies de Solsona →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic
Societat

Residents i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen garantir la cobertura horària del consultori mèdic

ACN · 13 ag. 2026
Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter
Societat

Una investigadora lleidatana rep una beca per realitzar el seu doctorat a un centre capdavanter

Redacció i Lourdes Farré · 13 març 2024
El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023
Societat

El Zoo del Pirineu torna 228 animals a la natura aquest 2023

Redacció · 5 gen. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.