Societat

La Seu engega una nova campanya per aconseguir reciclar el 65% dels residus

La Seu ajuda a rehabilitar porxos i façanes del centre històric i de Castellciutat

La Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet ha iniciat aquest dissabte la nova campanya ‘Si recicles, guanyes. Per una taxa justa’ que té com a objectiu reciclar el 65% dels residus, xifra que estableix com a obligatòria la Unió Europea a tots els països que en són membres. 

Una de les mesures per arribar a aquest objectiu és la implantació d’una taxa justa per premiar als ciutadans i ciutadanes que siguin bon recicladors. Per això, la  Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet adaptarà els contenidors perquè cada persona es pugui identificar quan recicli i així estalviar-se fins a 60€ en el rebut de la brossa.  

Punt informatiu a la plaça de Les Monges 

Tots els veïns i veïnes interessats a sumar-se a aquest repte de reciclar el 65% dels residus poden passar a partir de d’aquest dissabte 19 de febrer, i fins els dia 27, a punt informatiu que la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet tindrà instal·lat a la plaça de Les Monges de la Seu d’Urgell. 

Als veïns i veïnes que s’apuntin a aquesta campanya per augmentar el reciclatge dels seus residus se’ls instal·larà una App al telèfon mòbil que permetrà que es puguin identificar cada vegada que llencin les escombraries. 

Cal recordar que la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet ha estat pionera en la millora de la recollida selectiva, amb un 56% l’any 2021. 

La campanya ‘Si recicles, guanyes. Per una taxa justa’ compta al cofinançament de la Generalitat de Catalunya i de l’Agència de Residus de Catalunya.

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat
Societat

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat

Laura Quintana · 23 set. 2026
L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça
Societat

L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça

Vanesa Ortega · 14 set. 2026
Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell
Societat

Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell

Vanesa Ortega · 18 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.