Societat

La Seu redueix a la meitat els dies de recollida de l’orgànica i el cartró

La Seu redueix a la meitat els dies de recollida de l’orgànica i el cartró

La Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet (MEU), que s’encarrega de la gestió dels residus dels municipis del nord de la comarca de l’Alt Urgell, ha reduït a la meitat els dies de recollida de les fraccions d’orgànica i resta, i de paper i cartró.

L’ens, que fins a l’inici de la crisi sanitària feia la recollida sis dies a la setmana (de dilluns a dissabte), limita ara el servei a tres dies.

La MIGRAUM avança dos hores l’acabament de la jornada i desinfecta cada setmana els contenidors

Els operaris d’Urbaser, concessionària del servei, fan la recollida els dimarts, els dijous i els dissabtes. La mesura, per evitar la propagació del Covid-19, se suma al tancament del servei de la deixalleria, a l’eliminació de la recollida de mobles i objectes voluminosos, a la desinfecció de contenidors, i a la dotació de més dipòsits de la fracció paper i cartró en alguns punts del municipi de la Seu d’Urgell.

Fonts de la MEU van justificar l’increment de contenidors “per evitar el desbordament” dels existents. El carrer Major de la capital de l’Alt Urgell és un dels punts en els quals l’entitat ha reforçat els equips. La plantilla de treballadors s’ha reorganitzat per torns, segons van indicar les mateixes fonts, de manera que no s’ha aplicat cap reducció de personal.

Així mateix, la Mancomunitat Intermunicipal de Gestió de Residus de l’Alt Urgell Meridional (MIGRAUM), que s’encarrega de la gestió dels municipis del sud de la comarca, manté activa i sense modificar la recollida de totes les fraccions. Jordi Pasques, gerent de l’entitat, va explicar que els cinc operaris finalitzen la jornada dos hores abans del que és habitual, “com a fórmula de conciliació laboral i familiar”, i que fan cada setmana la desinfecció dels contenidors.

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat
Societat

El CAISS de la Seu d’Urgell recupera l’atenció presencial després de gairebé tres mesos tancat

Laura Quintana · 23 set. 2026
L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça
Societat

L’INEFC Pirineus arrenca el curs amb 46 nous estudiants i una demanda a l’alça

Vanesa Ortega · 14 set. 2026
Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell
Societat

Indignació pel tancament de l’oficina de la Seguretat Social de la Seu d’Urgell

Vanesa Ortega · 18 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.