Cultura

La Seu Vella celebra el seu dia reivindicant el desbloqueig de les obres de restauració

La Seu Vella celebra el seu dia reivindicant el desbloqueig de les obres de restauració

La Seu Vella de Lleida ha celebrat aquest diumenge el seu dia anual. Una jornada lúdica, però que també serveix per reivindicar atenció cap al monument, que està immers en la presentació d’una candidatura per a ser patrimoni mundial de la UNESCO i que alhora té obres de restauració paralitzades per la intervenció dels comptes de la Generalitat. Per això, el director del consorci del Turó, Joan Baigol, va aprofitar la jornada per demanar solucions. I és que les obres previstes al claustre, al campanar i a la porta dels Apòstols, havien de començar de forma imminent. La inversió és d’1,5 milions d’euros. 400.000 arriben per part del Ministerio de Cultura i la resta, els aporta la Generalitat.

Per la seva banda, Joan Ramon González, president de l’entitat organitzadora de la festa, l’Associació d’Amics de la Seu Vella, ha agraït la col·laboració de la societat civil i ha reclamat “més implicació de les institucions per convertir aquest Dia de la Seu Vella en una festa especial de la ciutat”.

La jornada, que té lloc cada any l’últim diumenge del mes d’octubre per commemorar que el 31 d’aquest mes de l’any 1278 es va consagrar la catedral, va comptar amb diverses activitats al llarg de tot el matí. Una de les clàssiques i amb més bona acollida ha estat el XVII Concurs de Pintura Ràpida, en el que han participat una vintena d’artistes arribats de diversos punts de Catalunya. Una de les novetats era la I Trobada de Col·leccionistes, amb una dotzena de participants que han mostrat elements de numismàtica, punts de llibre o xapes de cava, entre altres objectes. Alhora, la gent també ha pogut gaudir d’un mercat de productes amb ‘denominació d’origen’ Seu Vella, en què hi havia des de samarretes amb el perfil de l’edifici, fins a contes o figures i productes gastronòmics amb la forma de la catedral. Davant el Baluard de l’Assumpció, s’han aplegat una trentena d’automòbils antics gràcies a la col·laboració del Club de Vehicles Històrics de Lleida.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.