Societat

La UdL participa en un projecte europeu per estudiar la violència digital contra les dones

La UdL participa en un projecte europeu per estudiar la violència digital contra les dones

La Universitat de Lleida (UdL) forma part d’un projecte europeu que analitza la violència digitalitzada contra les dones, amb especial atenció a l’abús sexual basat en imatges. L’objectiu és conèixer la prevalença d’aquest fenomen, l’impacte en les víctimes i la resposta institucional que s’hi dona des de les forces de seguretat, el sistema judicial i l’àmbit assistencial.

El projecte, titulat WOW: Benestar en línia de les dones – un examen europeu de la violència digitalitzada contra les dones, està liderat per la Universitat de Northumbria (Regne Unit), compta amb un finançament de 1.337.465 € i finalitzarà el març de 2028. A més de la UdL, hi participen també la Universitat d’Örebro (Suècia) i l’Institut d’Estudis de Dret de l’Acadèmia Polonesa de Ciències.

L’equip de la UdL, encapçalat per la catedràtica de Dret penal Carolina Villacampa, se centrarà en l’anàlisi de la resposta assistencial a aquestes violències, tant per part de l’administració com d’entitats del tercer sector que atenen víctimes de violències masclistes, incloent-hi el suport en línia.

La investigació vol omplir les llacunes existents en la literatura científica sobre la prevalença a Europa d’aquest tipus de violència, les característiques de les víctimes, els processos de recuperació, les pràctiques de denúncia i la disponibilitat real de serveis de suport. Segons Villacampa, no abordar aquesta problemàtica pot representar un risc important per a la capacitat de les dones de relacionar-se segurament en l’àmbit digital.

Les formes de violència que s’estudiaran inclouen des del pirateig informàtic, l’assetjament en línia i l’enviament no consentit d’imatges sexuals, fins a la distribució maliciosa d’imatges íntimes, també coneguda com violència sexual basada en imatges (IBSA).

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.