La diputada d’Igualtat i Cooperació Internacional, Sandra Marco; el president de l’Associació contra el Càncer a Lleida, Sisco Maranges; i la gerent de la Regió Sanitària de Lleida, Rosa Pérez, han donat la benvinguda a la 4a Jornada ‘Dona i Càncer’, celebrada aquest divendres a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació.
Sandra Marco ha destacat que «el càncer és una de les pitjors malalties que li pot passar a una persona», i ha reconegut que gairebé tothom ha estat afectat per aquesta malaltia, ja sigui directament o a través d’alguna persona propera. També ha felicitat els organitzadors de la jornada per fomentar la consciència sobre com el càncer pot afectar a qualsevol persona i per la col·laboració amb l’entitat que brinda suport a les dones i altres pacients en el moment més difícil de les seves vides.
La jornada, titulada ‘La vulnerabilitat de la dona envers el càncer’, ha comptat amb tres taules rodones dedicades a temes com ‘La creativitat com a eina per treballar les emocions’, ‘Dona i vida activa’ i ‘El rol de l’Atenció Primària en el procés oncològic: usuari, família i entorn’. La jornada ha conclòs amb la conferència del ginecòleg i especialista sènior en càncer de mama, Christian Sisó, que ha abordat el tema ‘Entenent el càncer de mama: coneixement i esperança’.