Societat

L’aeroport de Lleida-Alguaire forma 16 pilots de drons per a ús agrícola

L'aeroport de Lleida-Alguaire forma 16 pilots de drons per a ús agrícola

L’aeroport de Lleida-Alguaire, en col·laboració amb l’escola de drons Aerofor, ha començat a impartir cursos per a pilots especialitzats en l’aplicació de productes fitosanitaris, una formació obligatòria perquè els pagesos puguin utilitzar drons en el control de plagues i malalties dels seus cultius. L’acord amb l’aeroport permetrà que Aerofor operi des de la plataforma lleidatana durant els pròxims dos anys. Els cursos, que combinen formació teòrica i pràctica, utilitzen drons d’última generació i tenen com a objectiu ensenyar tant el pilotatge manual com la programació per a vols autònoms. Amb una durada de tres dies, es preveu oferir-los una o dues vegades al mes.

Eduard Ibàñez, responsable de l’acadèmia i instructor, ha destacat els avantatges dels drons en l’agricultura, ja que permeten aplicar tractaments sense trepitjar els cultius, evitant pèrdues de productivitat. A més, són útils en condicions meteorològiques adverses, com camps impracticables pel fang, i contribueixen a reduir l’impacte de CO2 gràcies al seu funcionament amb bateries recarregables. Tanmateix, el cost elevat d’aquests drons, que pot arribar als 24.000 euros, ha fet que molts alumnes vegin aquesta formació com una oportunitat de negoci, oferint serveis a tercers. De fet, un 20% dels participants no són pagesos, i la demanda dels cursos està creixent ràpidament.

Des que Aerofor va obtenir la llicència el 2023, més de 180 alumnes de tot l’Estat han completat la formació, que té un cost de 900 euros i permet obtenir la llicència en cinc mesos. Aquesta és la primera vegada en 18 anys que es torna a impartir aquest tipus de curs a Catalunya. Els primers alumnes, setze en total, acabaran la seva formació aquest dimarts, 19 de novembre. Les properes convocatòries seran de l’1 al 3 de desembre, amb onze inscrits, i del 26 al 28 de gener, amb divuit participants.  

L’acadèmia Aerofor, amb seu a Girona, és l’única escola homologada a Catalunya per impartir el curs de pilot aplicador de productes fitosanitaris i la única a Espanya que ofereix la part teòrica en línia. Està certificada per l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) i el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, havent certificat més de 200 agricultors arreu d’Espanya.

L’aeroport de Lleida-Alguaire ha designat un espai específic per a les classes teòriques i pràctiques, garantint que les activitats no interfereixin amb el funcionament habitual de l’aeroport. Les pràctiques es duen a terme al vertiport situat fora de la zona aeroportuària, a una alçada màxima de 10 metres. Aquest nou servei reforça el paper de Lleida-Alguaire com un punt clau per a la innovació tecnològica i la formació especialitzada en agricultura de precisió.  

TerritoriAlguaire · Segrià
Més notícies de Alguaire →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.