Societat

L’alumnat del Gili idea projectes per a l’institut i el seu entorn

L'alumnat del Gili idea projectes per a l'institut i el seu entorn

L’institut Gili i Gaya va celebrar ahir la primera edició de la fira Projecta’t Smart Gili, una iniciativa impulsada pel mateix centre perquè els alumnes presentin projectes i idees per millorar l’institut, l’entorn i fins i tot la ciutat. “La idea és que els nostres alumnes aprenguin a desenvolupar-se al món adult, que trobin problemes, els detectin i hi aportin possibles solucions o idees”, va explicar la Lidia, professora de l’institut.

Les 78 propostes exposades ahir les van desenvolupar els mateixos alumnes d’ESO, i van des de crear un pàrquing de bicicletes a la porta de l’institut fins a una app per compartir llibres virtuals entre alumnes, reconvertir aules en desús o fins i tot proposar un disseny per a l’uniforme del Gili i Gaya.

“Ens ha agradat molt fer aquests projectes, els hem dedicat tot un trimestre i ens ha servit per posar-nos a la pell dels adults i per trencar una mica la monotonia de les classes”, destaca Marcel, alumne de primer d’ESO del centre, que presentarà la seua proposta de fer un pàrquing de bicicletes als pressupostos participatius d’aquest any. “No sé si tirarà endavant, però aquesta iniciativa ens ha servit per saber com funcionen les coses”, afegeix Marcel.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

També t’interessarà

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia
Societat

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia

Vanesa Ortega · 30 oct. 2026
Vista aèria amb el traçat del nou vial de Víctor Torres i les dues rotondes dibuixats sobre el terreny
Urbanisme i habitatge

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Laura Quintana · 30 oct. 2026
La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.