Cultura

L’Animac impulsa el guardó Incubator per brindar ajuda directa als projectes d’animació en desenvolupament

L’Animac impulsa el guardó Incubator per brindar ajuda directa als projectes d’animació en desenvolupament

Incubator, l’espai professional de la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, l’Animac, llança el Premi Incubator. El guardó, de 2.000 euros i finançat per la Fundació de les Arts de Lleida, distingirà el millor projecte de la secció, amb la finalitat d’oferir més visibilitat, difusió i suport als projectes en creació.

Des de la seva creació al 2013, la secció Incubator s’ha establert com un espai clau dins de l’Animac per presentar pitchs de projectes emergents davant de professionals del sector. Cada edició selecciona entre 10 i 15 projectes, que reben assessorament especialitzat i tenen l’oportunitat de mostrar el seu potencial davant d’un jurat avaluador.

La directora de l’Animac, Carolina López destaca que “l’increment de qualitat i maduresa de les propostes ens ha confirmat que era el moment d’oferir un pas més. El Premi Incubator neix per reconèixer aquest esforç i per donar un impuls real als creadors i els seus projectes”.

Pel que fa a la participació, els projectes candidats poder estar en fase de preproducció, producció o postproducció. El termini d’inscripcions per al Premi Incubator 2026 ja és obert i romandrà actiu fins al 20 de gener de 2026 a través de la web de l’Animac.

La comissió avaluadora, formada per professionals destacats del sector de l’animació i vinculats a l’organització de l’Animac, valorarà les candidatures segons quatre criteris principals: originalitat i creativitat, qualitat tècnica i artística, viabilitat del projecte i potencial de desenvolupament i impacte en el sector. Partint d’aquest procés, es seleccionaran els projectes que participaran en Incubator 2026, on es donarà a conèixer al guanyador.

Durant la seva trajectòria, Incubator de l’Animac s’ha establert com un entorn significatiu per a diversos professionals del sector de l’animació. La guionista Eva Pérez Misa va recordar la seva participació el 2018 com “el moment en què vaig recuperar la confiança per continuar explicant històries”. Per la seva banda, l’il·lustrador Choche Hurtado va destacar que “sense l’Incubator no hauríem tingut la claredat i la seguretat que tenim ara amb el projecte”. Per a la il·lustradora Glàfira Smith, l’experiència va ser reveladora: “l’Animac ens va ensenyar que no estem sols; és una comunitat que acompanya”. Finalment, el director Pablo del Río va resumir el seu pas per la secció com un punt d’inflexió per al seu curt i “pura màgia”. 

El Premi Incubator s’inscriu dins dels objectius de la Fundació de les Arts de Lleida d’impulsar i divulgar la cultura audiovisual, afavorir l’accés als projectes artístics i enfortir la projecció cultural de Lleida, així com de donar suport a iniciatives que contribueixin al desenvolupament i la vitalitat del sector creatiu. 

La mostra compta amb el suport de CaixaForum Lleida, la Fundació de les Arts de Lleida, el Ministeri de Cultura (ICAA), la Diputació de Lleida (IEI) i l’ICEC del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.