L'antiga escola de Balàfia es converteix en el primer Hub Cívic de Lleida
Inicien les transformacions a l'antiga escola de Balàfia, que es convertirà en el primer Hub Cívic de la ciutat. Aquest espai multifuncional busca ser un punt de trobada per a diversos usuaris i activitats, promocionant la participació ciutadana, la inclusió social i altres iniciatives per dinamitzar els barris lleidatans.
Larrosa destaca que "l'Hub Cívic no només serà un centre d'administració, sinó també un espai obert per a activitats diverses i participació ciutadana". S'ha tingut en compte la participació prèvia dels veïns de Balàfia en el procés de presa de decisions, i el govern municipal incorporarà les propostes comunitàries a aquest projecte.
Aquest model innovador no es limitarà a Balàfia, ja que es replicarà en altres àrees de la ciutat, com l'edifici de Josefines. Les àrees d'urbanisme i acció social ja estan treballant en la conversió d'aquest espai de 2.500 metres quadrats, amb diversos edificis i patis, perquè esdevingui un centre integral al barri.
L'objectiu dels Hubs Cívics és fomentar la inclusió, la diversitat i la participació activa, garantint l'accessibilitat universal d'espais i serveis. Aquesta iniciativa s'emmarca dins del Pla d'Actuació Municipal i del Nou Model d'Inclusió de l'Ajuntament de Lleida, que busca abordar les necessitats habitacionals de persones vulnerables mitjançant una combinació de innovació social i programes educatius, culturals i socials.







