Societat

L’Arnau de Vilanova estudia com millorar l’ús de catèters venosos en pacients ingressats

L’Arnau de Vilanova estudia com millorar l’ús de catèters venosos en pacients ingressats

L’Equip de Teràpia Intravenosa de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, format íntegrament per personal d’infermeria, està desenvolupant un estudi que té per objectiu millorar la tècnica d’implementació de catèters venosos en pacients ingressats. L’estudi va començar el passat setembre i està previst que tingui una durada d’un any, durant el qual s’estudiaran 230 pacients ingressats a l’hospital.

L’estudi CIANO-ETI, desenvolupat per Ferran Padilla, Alejandro Bergua, Anna Escolà, Jordi Farrero, Míriam Llauradó  i Carme Serret, està centrat en comprovar si la utilització d’un adhesiu tissular amb pegament al voltant del punt d’inserció redueix el risc de sagnat, infecció i desplaçament del catèter. Segons els investigadors, els primers resultats apunten que aquest adhesiu millora els tres supòsits. El perfil del participant en l’estudi és el d’un pacient ingressat que rep tractaments aguts que propicien que el catèter sigui manipulat constantment. Aquesta és la principal diferència amb altres estudis similars, els pacients dels quals no estaven ingressats al centre. Concretament, el pacient prototip és un home (62,5%), de 67 anys de mitjana i pluripatològic (52% dels pacients ingressats a cirurgia general i digestiva). Segons explica Ferran Padilla, investigador principal de l’estudi, “si la cura funciona, es reduirà el temps necessari pel professional d’infermeria per atendre aquell pacient que, a la vegada, guanyarà en qualitat assistencial”.

Aquest projecte, que porta per títol “Estudi clínic aleatoritzat sobre la utilització de l’adhesiu tissular de cianoacrilat amb fixació per catèters venosos canalitzats amb tècnica micro-Seldinger modificada”, va ser distingit amb la X Beca al Millor Projecte d’Investigació Infermera el passat juliol, atorgada pel Col·legi d’Infermeria de Lleida, amb una dotació econòmica de 6.000 euros. Els autors de l’estudi destaquen la importància de promoure la investigació infermera i agraeixen la beca del Col·legi d’Infermeria i el suport rebut des de la direcció de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova per tirar endavant aquest projecte.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.