Societat

L’Arnau de Vilanova i el Santa Maria estrenen un sistema de citació a consultes externes per SMS

L'Arnau de Vilanova i el Santa Maria estrenen un sistema de citació a consultes externes per SMS

L’Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) i l’Hospital Universitari Santa Maria (HUSM) de Lleida han posat en marxa aquesta setmana un sistema de citació a Consultes Externes via missatges de text al mòbil (SMS). Això suposa que els pacients ja no rebran a casa una carta amb la seva cita, sinó un missatge SMS al seu mòbil, que els portarà a una aplicació des d’on podran gestionar les seves visites.

Els enviaments massius han començat aquesta setmana, després d’una prova pilot al servei de Pediatria de l’HUAV i al servei de Cirurgia General i Digestiva de l’HUSM. S’estima que cada dia s’enviaran uns 1.500 missatges SMS.

Pel que fa al funcionament d’aquest sistema, cada usuari rep un SMS al seu mòbil amb un enllaç. Quan clica a l’enllaç se li obre l’aplicació on pot interactuar per confirmar l’assistència a la visita, sol·licitar un canvi o cancel·lar-la definitivament, de manera molt intuïtiva i ràpida. A més a més, en cas que es tracti d’una prova que requereixi una preparació prèvia l’usuari hi troba la informació relativa. L’aplicació també li indica el nom de l’especialista i la consulta on ha d’anar.

El pacient rep l’SMS amb la cita l’endemà de programar la visita o de reprogramar-la (si és que ha demanat un canvi de dia) i un recordatori de cita 72 hores abans de la data de la visita. Si l’usuari no anul·la ni confirma la cita, uns 15 dies abans de la visita rep un segon SMS d’avís perquè hi pugui interactuar. Si no ho fa, se li envia una carta al domicili amb la cita. Els professionals poden visualitzar l’estat dels SMS i gestionar els canvis sol·licitats pels pacients.

Per un sistema més sostenible i eficient

El projecte respon a diferents objectius. D’una banda, es vol guanyar en sostenibilitat, ja que cada any s’envien més de 350.000 cartes per a cites a Consultes Externes. Malgrat que aquells pacients que no responguin als SMS continuaran essent citats per carta, l’estalvi en paper serà molt important. D’altra banda, la voluntat és fer un altre pas endavant en la digitalització del sistema de salut al territori pels avantatges que implica en termes d’eficiència dels dos hospitals, tant pel que fa a la millora de la programació de les visites com a la reducció de l’absentisme a les consultes. La innovació també suposarà, en aquest sentit, una millora en la disminució de la llista d’espera.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.