Societat

L’Arnau redueix 26 minuts el temps per tractar l’ictus

L'Arnau redueix 26 minuts el temps per tractar l'ictus

L’Arnau ha implantat aquest any una iniciativa que ha permès reduir en 26 minuts el temps que passa des que un pacient amb ictus entra per Urgències fins que se li administra el tractament. «Abans estàvem en 66 minuts i ara en 40 gràcies a un treball conjunt de SEM, radiòlegs, zeladors, neuròlegs… És un temps molt competitiu, el més curt de Catalunya», va explicar ahir, Dia Mundial de l’Ictus, el neuròleg Francesc Purroy, en la jornada organitzada per l’Associació de Malalts i Familiars d’Ictus de Lleida a la Diputació.

D’aquesta forma s’aconsegueix millorar el pronòstic del pacient i, per tant, la seua recuperació. En aquesta línia, l’hospital lleidatà espera implantar en dos anys una intervenció per a la qual ara els lleidatans amb ictus més greus (uns 15 a l’any) han de ser derivats a Barcelona. «És com una espècie de cateterisme per extreure el trombe. Fer-ho aquí ens farà augmentar l’efectivitat i millorar el pronòstic», va afirmar Purroy.

Es calcula que entre 450 i 600 lleidatans pateixen a l’any un ictus. D’ells, un parell són nens (uns 40 a Catalunya), per als quals és entre les 10 primeres causes de mort infantil. Precisament per a ells Salut impulsarà un programa d’atenció per minimitzar les seqüeles.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.