Societat

Larrosa denuncia la reincidència delictiva a Lleida i reclama més contundència legislativa

Larrosa denuncia la reincidència delictiva a Lleida i reclama més contundència legislativa

La Guàrdia Urbana de Lleida ha detingut 32 persones durant els últims quinze dies d’agost, 23 de les quals són reincidents, segons ha informat aquest dimarts l’alcalde Fèlix Larrosa. Una de les persones detingudes ha estat arrestada fins a 43 vegades, fet que ha portat Larrosa a expressar el seu malestar per la problemàtica de la reincidència a la ciutat i la falta de respostes contundents per part de l’entorn normatiu.

«Ja n’estem tips. L’esforç que fa la Guàrdia Urbana per mantenir la seguretat a Lleida no es veu correspost per mesures més decidides per part de l’entorn legislatiu. A Lleida, qui la fa, la paga, però necessitem que això tingui un reflex en les decisions judicials«, ha lamentat l’alcalde després d’una reunió amb els comandaments del cos policial.

destaquem

Larrosa ha demanat més «complicitat dels poders públics» per abordar la reincidència amb major eficàcia. En aquest sentit, ha avançat que enviarà una carta al fiscal en cap de l’Audiència de Lleida per analitzar la situació i proposar mesures més efectives. Aquest anàlisi es vol compartir també amb altres alcaldes del país.

A més, l’alcalde s’ha mostrat preocupat per l’augment en l’ús d’armes blanques en baralles tant a Lleida com a la resta del territori. Entre els casos recents, destaca la detenció d’un home de 42 anys per intentar presumptament matar la parella de la seva filla amb un ganivet. En un altre incident, la Guàrdia Urbana ha arrestat un individu per provocar un incendi que ha destruït cinc contenidors i afectat dos vehicles al barri de la Mariola.

Larrosa ha reconegut que «és molt difícil actuar preventivament, ja que no podem posar un agent a cada cantonada», però ha subratllat la necessitat de millorar els models predictius mitjançant tecnologia avançada. Així mateix, ha fet una crida als operadors de la societat, especialment als locals d’oci, perquè col·laborin en la tasca de garantir la seguretat.

Finalment, l’alcalde ha anunciat la propera obertura, el 26 de setembre, del Centre Operatiu de la Guàrdia Urbana al Centre Històric de Lleida, i l’avanç en la professionalització dels agents cívics. També ha informat que 237 persones han estat admeses per optar a les 19 noves places d’agents de la Guàrdia Urbana, amb la qual cosa es preveu arribar als 250 efectius al cos policial. Les proves de selecció es duran a terme durant el mes d’octubre.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.